دریکی از مدارس لرستان:
دانش‌آموز دختر لرستانی در حالی که موضوع انشا آزاد بود با موضوعی که انتخاب کرده بود همه را غافلگیر کرد
کد خبر: ۳۲۷۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ 12 November 2016
به گزارش تابناک لرستانريا،هفته گذشته در ساعت زنگ انشا یکی از مدارس شهر خرم‌آباد، دانش‌آموز دختر دبیرستانی شهر خرم‌آباد موضوع " خط‌شکن ذوالفقار" را انتخاب کرد و این انتخاب تعجب معلم و دانش آموزان را بر انگیخت.
وقتی معلم در ابتدا معنی خط‌شکن ذوالفقار را پرسید، دانش‌آموز اجازه خواست تا اول انشا را بخواند تا همه متوجه معنی و مفهوم آن شوند.
دانش‌آموز انشا را که به پایان برد، معلم و هم‌کلاسی‌ها با حس و حال خاص این انشا مواجه شدند و به‌شدت این دانش‌آموز را تشویق و تحسین کردند.
شکن ذوالفقار لقب شهید سرلشگر مصطفی پژوهنده است که در جبهه‌های جنگ دلاورانه جنگید و به شهادت رسید.
شهید پژوهنده سال 1337 در خرم‌آباد به دنیا آمد، عشق به تعالیم اسلامی همواره در وجودش موج می‌زد و عطش فراگیری معارف الهی را با شاگردی در محضر شهید محراب آیت‌الله مدنی فرو نشاند.
در سال‌های اوج انقلاب به صف مجاهدین راه حق پیوست. سال 1355 بود که مصطفی به ندای درونی‌اش پاسخ داد و به عشق مبارزه و مجاهده در راه حق وارد دانشکده افسری شد. در همان دوران بود که پیام پیر و مقتدایش روح‌الله کبیر را لبیک گفت و با اسلحه از پادگان فرار کرد و در کوه‌های شمیران مخفی شد تا در فرصت مناسب به موج قیام مردمی بپیوندد و خشم انقلابی خود را فریاد کند.
پس از پیروزی انقلاب با همان اسلحه به پادگان بازگشت و به خیل سربازان لشگر اسلام پیوست و از بنیان‌گذاران لشگر 58 ذوالفقار شد، او که خود فرماندهی گردان 183 لشگر 58 را به عهده داشت، موفق شد در اولین حمله لشگر ارتفاعات استراتژیک شیاکوه را آزاد کند و خود پذیرای ترکش‌های خمپاره از ناحیه چشم و دست و سینه شد.
فرمانده اش معتقد بود که این تکاور شجاع و دلاور قادر است به‌تنهایی یک لشگر را اداره کند، عملیات‌های فتح المبین، بیت‌المقدس، ثامن‌الائمه و... همه شاهد دلاوری‌ها و رشادت‌های این سرباز دلیر اسلام بوده‌اند.
در سال 1363 طبق سنت پیامبر اکرم (ص) ازدواج کرد و همان سال مأمور انتقال فنون نظامی به دانشجویان دانشکده افسری مخصوصاً گردان خیبر 62 شد اما روح بی‌قرار مصطفی نمی‌توانست هم‌رزمانش در جبهه‌ها را تنها بگذارد و با اصرار فراوان به فرماندهان، رزمنده 30 ساله اسلام دوباره عازم سفری شد که هرگز بازگشتی نداشت.
سرانجام روز 31 تیرماه سال 1367 زخم سرخ گلوله توپ را به جان خرید و عاشقانه به‌سوی ملکوت آسمان‌ها پرواز کرد. از او 2 فرزند به یادگار باقی ماند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :