مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در گلستان:
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان گلستان گفت: گلستانی در سه سال گذشته بیش از ۳۰ میلیارد ریال وجه نقد و طلا به عتبات عالیات کمک کرده‌اند.
کد خبر: ۳۲۸۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰ 13 November 2016
 مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان گلستان گفت: گلستانی در سه سال گذشته بیش از ۳۰ میلیارد ریال وجه نقد و طلا به عتبات عالیات کمک کرده‌اند.
به گزارش خبرنگار مهر، صفرعلی معراجی عصر شنبه در ششمین جلسه شورای اداری استان گلستان، اظهار کرد: استان گلستان ازجمله استان‌هایی است که فعالیت ستاد عتبات عالیات آن دیر شروع شد.

وی بابیان اینکه ستاد عتبات عالیات بعضی از استان‌ها از سال ۸۲ تا ۸۴ به شکل فعال و سازمان‌دهی شده کار خود را آغاز کرده‌اند، افزود: ستاد استان گلستان از سال ۹۲ آغاز به کارکرد و در سه سال گذشته گلستانی‌ها ۲۵ میلیارد ریال وجه نقد به عتبات عالیات کمک کردند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان گلستان تصریح کرد: همچنین مردم گلستان هفت کیلوگرم طلا برای بازسازی عتبات عالیات کمک کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین دو تن مس برای ساخت درب حرمین امامین جوادین که در امامزاده عبدالله گرگان در حال ساخت است، توسط گلستانی‌ها اهداشده است.

معراجی اضافه کرد: هزینه ساخت ضریح جدید مرقد امام حسین علیه‌السلام را اهالی استان کرمان تقبل کرده‌اند اما ۱۴۰ خشت طلای آن توسط مردم گلستان تأمین شد.

وی بابیان اینکه مبلغ خرید هر خشت طلا دو میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است، خاطرنشان کرد: همچنین خرید ۷۰ مترمربع از صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف با کمک گلستانی‌ها خریداری شد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان گلستان به ثبت‌نام ۲۱ هزار گلستانی در سامانه سماح اشاره و تصریح کرد: موکب استان گلستان میزبان زائران حسینی است و تابه‌حال کمک‎های خوبی از دستگاه‎های اجرایی شده و امیدواریم این حمایت‌ها تداوم داشته باشد.

انجام ۱۵۰ پروژه بزرگ و کوچک بازسازی

وی همچنین به اقدامات انجام‌شده از سوی ستاد عتبات عالیات کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۵۰ پروژه کوچک و بزرگ در دستور کار قرارگرفته و بازسازی شد.

به گفته معراجی کاشی‌کاری و مرمت دیواره‌ها، کف، تعویض درب‌ها، ساخت ضریح مطهر سیدالشهدا، حضرت عباس، طفلان مسلم، حبیب ابن مظاهر و مسقف کردن شبستان امام حسین (ع) در راستای بازسازی عتبات عالیات انجام‌شده است.

وی به اجرای طرح توسعه حرم امام علی علیه‌السلام هم اشاره و بیان کرد: صحن حضرت زهرا (س) در ۲۱۸ هزار مترمربع در طبقات مختلف نیز از دیگر برنامه‌هاست و تاکنون بیش از ۲۰ هزار مترمربع آن به بهره‌برداری رسیده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :