شاعر عاشورایی و آیینی اردبیل گفت: چالش بزرگ ما امروز در مسیر تولید آثار سرقت ادبی است که به شکل فراگیر و گسترده جامعه شاعران و ادبی ما را نگران کرده است.
کد خبر: ۳۲۹۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴ 16 November 2016

به گزارش تابناک اردبیل، حسین غفاری در اولین نشست شعرای آیینی و عاشورایی در اردبیل اظهار کرد: شعر نفیس‌ترین هنر و به صراحت سرآمد تمام هنرهاست به طوری که از بین هنرمندان مختلف همواره نام شاعران در تارک این جامعه درخشان و تابناک می‌درخشد.

وی با بیان اینکه بیش از 30 سال است که در عرصه شعر عاشورایی و مرثیه و مداحی حضور دارم و از بزرگان این عرصه مطالب بسیار گران سنگی را در حوزه شعر و شاعری یاد گرفتم، تصریح کرد: باید این موضوع را اذعان کنیم که یک شاعر عاشورایی و مرثیه‌سرا کلام خود را با عشق به اهل بیت آغاز می‌کند و با این حرکت همواره علاقه خود را به امام حسین و اهل بیت (ع) به خوبی نشان می‌دهد.

شاعر عاشورایی و آیینی اردبیل مضمون‌آفرینی را از بهترین بستر و زمینه برای تولید آثار کیفی‌تر بیان کرد و گفت: چالشی که ما امروز به صورت جدی و اورژانسی با آن روبه‌رو هستیم و باید این چالش را برطرف کنیم، سرقت ادبی است که به شکل همه‌گیر و فراگیر ما در گروه‌های سنی مختلف به ویژه جوانان شاهد و ناظر این موضوع هستیم.

غفاری با نام بردن از بزرگان این عرصه تاج‌الشعرا یحیوی، بیضاء اردبیلی، منزوی و انور که پرچم اعتلای شعر آیینی را به نسل امروز دادند، افزود: ما با یک کار سخت و دشوار در این عرصه روبه‌رو هستیم و باید کار را در این مسیر با قوت و قدرت به پیش ببریم.

وی گریزی به وضعیت معیشتی و بیکاری جوانان و اوضاع اقتصادی کرد و ادامه داد: آنهایی که می‌گویند کار نیست، باید اعلام کنند که کار هست اما کلنگ‌زدن سخت است و عده‌ای به دنبال پول مفت هستند تا در این کشور برای خود جایگاه کذایی درست کنند.

غفاری با بیان اینکه دزدی شعر شعرا همچون دزدی‌های اقتصادی و سیاسی اخیر است که همه در جریان آن هستند، بیان کرد:‌ باید این دزدی‌ها را یک مجموعه‌ای به دقت رصد کنند که در عرصه شعر نیز این وظیفه کانون مداحان و شعراست که جلوی چنین افتضاح حرکتی را بگیرند.

وی با بیان اینکه باید گروه متخصصان و ناظران در این حوزه شکل بگیرند تا به صورت مستند شعرها و آثار تولید شده را مورد توجه قرار دهند، اضافه کرد: این گروه متخصص و ناظر که امین هستند، می‌توانند به خوبی هم شعر شعرا و هم اشعاری که مداحان قرائت می‌کنند به صورت دقیق رصد کرده و تذکر لازم را در مورد انحراف‌های احتمالی ارائه کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :