هم اکنون تعداد زیادی از زائران اربعین در پشت مرزهای زرباطیه عراق متوقف شده و منتظر اجازه مسئولان عراقی برای ورود به خاک عراق هستند.
کد خبر: ۳۳۰۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶ 17 November 2016
با توجه به مسدود شدن مرز مهران از طرف مسئولان عراقی و ترافیک بسیار سنگین و پرحجم در جاده های استان ایلام، مسئولان استان و کشور از تمامی زائران خواسته اند به هیچ عنوان به مرز بین المللی مهران مراجعه نکنند.


به گزارش تابناک ایلام؛  با توجه به حجم بالای خودروها و قفل شدن مسیر ایلام - مهران، تردد خودروها از مهران به سمت ایلام یکطرفه شده و از ورود خودروها به استان ایلام از سمت استان لرستان و کرمانشاه جلوگیری شده است.

با توجه به این شرایط از تمامی زائران خواسته شده سفر معنوی خود برای حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین را به سال آینده موکول کرده و از مراجعه به مرز مهران خودداری کنند.

همچنین از زائران مستقر در مرز مهران نیز با توجه به اینکه طرف عراقی بدلیل مشکلات فراوان قادر به پذیرش زائران نیست، خواسته شده برای تردد به عتبات عالیات به مرزهای شلمچه و چزابه مراجعه کنند.

روند تردد زائران در روزهای گذشته بدلیل حجم بالای زائرانی که بدون مدارک معتبر به این مرز مراجعه کرده بودند با اختلال مواجه شده و هم اکنون موج عظیمی از جمعیت برای خروج از کشور در این مرز ازدحام کرده اند.

این در حالی است که موج بازگشت زائران از مرز مهران نیز آغاز شده و حتی زائرانی که از مرزهای شلمچه و چزابه به عتبات عالیات تردد کرده اند این مرز را بدلیل نزدیکی و امنیت بسیار بالا برای بازگشت انتخاب می کنند.

اختلال در تردد زائران اربعین به عتبات عالیات باعث می شود امکان خدمات رسانی به زائران برگشتی نیز با اختلال مواجه شود.

 بر اساس اعلام مسئولان استان ایلام تاکنون بیش از یک میلیون نفر از مرز مهران تردد کرده اند این مرز بدلیل برخورداری از مزیت نزدیکی و کوتاهی مسافت تا کربلا انتخاب اول زائران اربعین است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :