معاون گردشگری استان:
در نشست تخصصی گردشگری رحمان فرمان فرمانی معاون گردشگری استان گفت: گردشگری نیز مانند سایر صنایع دارای دو بخش عرضه و تقاضا است.
کد خبر: ۳۳۳۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶ 23 November 2016
در نشست تخصصی گردشگری رحمان فرمان فرمانی معاون گردشگری استان گفت: گردشگری نیز مانند سایر صنایع دارای دو بخش عرضه و تقاضا است.

رحمان فرمانی با بیان اینکه گردشگری دارای تعریف علمی است تشریح کرد: گردشگر کسی است که حداقل 24 ساعت و حداکثر کمتر از یک سال محل زندگی خود را ترک می کند.
 
وی افزود: گردشگری نیز مانند سایر صنایع دارای دو بخش عرضه و تقاضا است و در توسعه گردشگری نباید نقش گروه های ذینفع و گروه های فشار را نادیده گرفت.

فرمانی در ادامه اظهار داشت : اعتبارات سازمانی متناسب با توسعه گردشگری نیست و از طرفی اگر دولت نیز امکانات و اعتبارات لازم را مهیا ننماید و جوامع محلی پذیرای گردشگران نباشند نمی توان کاری از پیش برد.

وی با تاکید بر اینکه نقش سیاست گذران در تدوین برنامه های کلان کشور مهم است، تصریح کرد: اگر فکر میکنیم گردشگری یکی از سه محور توسعه استان است باید اعتقاد و التزام عملی به آن نیز داشته باشیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در پایان متذکر شد: اگر به بخش خصوصی و اصل 44 قانون اساسی پایبند هستیم باید ارایه خدمات را به بخش خصوصی واگذار کنیم اما نباید از نبود نیروی آموزش دیده در حوزه ارایه خدمات گردشگری غفلت کنیم.

محمد رهبری معاون کار آفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان  در ادامه  نشست اظهار داشت: باید سیاست‌های استان در هر بخش مشخص باشد و در کنار توجه به موانع و مشکلات و ظرفیت‌های موجود سرمایه‌های اندک حوزه مشاغل خانگی را جذاب کرده و به‌عنوان تکمیل‌کننده سبد هزینه مسافر به آن نگاه کنیم.

وی متذکر شد: تا زمانی که ما فقط بر جاذبه‌های طبیعی استان تکیه کرده و از مابقی بخش‌ها غفلت کنیم، نمی‌توانیم راه به‌جایی ببریم.

 همچنین رهبری در ادامه با بیان اینکه استفاده از ساختار های متمرکز از مشکلات اساسی در حوزه مشاغل خانگی است، ساختار خطی را در این حوزه پیشنهاد دادند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی نیز در این نشست گفت:  این دانشگاه در حوزه تربیت بازاریاب در رشته های تحصیلی ورود پیدا کرده است و می توان از این ظرفیت در راستای گردشگری نیز بهره برد.

در پایان نشست مقرر گردید پیرو نشست حاضر، جلسات و نشست های تخصصی دیگری با موضوعات گردشگری، برگزار گردد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :