مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از ساماندهی و آسفالت راههای روستایی مناطق جنوبی استان در سال جاری خبر داد .
کد خبر: ۳۳۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰ 10 May 2015

خلیل محبت خواه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سفر اخیر معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی مسائل و مشکلات راههای روستایی و برخی محورهای اصلی مورد بررسی قرار گرفت .

وی گفت: در این سفر پیش بینی شد در سال جاری 60 کیلومتر از راههای روستایی نقده و اشنویه آسفالت شوند.

وی با تشریح اهمیت محور نقده - پیرانشهر، نقده - حیدرآباد و نقده - اشنویه افزود: این محورها به علت نقش ترانزیتی کالا و مسافر و قرار گرفتن در نقطه تلاقی چند شهرستان بسیار حائز اهمیت است چراکه تردد بیش از حد خودروهای سنگین در این محورها موجب از بین رفتن روکش آسفالت آنها شده است.

محبت خواه ساماندهی تقاطع های جاده ای در شهرستان های نقده و اشنویه و روکش این مسیر به همراه تکمیل و بهره برداری از محور نقده - حیدرآباد به طول 19 کیلومتر را از جمله تصمیماتی عنوان کرد که در بازدید از این شهرستانها اتخاذ شد .

وی همچنین از تعریض و بهسازی آسفالت محور نقده به پیرانشهر به طول 37 کیلومتر به روش سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد و افزود: قیر مورد نیاز پروژه به طور کامل و متناسب با پیشرفت فیزیکی توسط وزارت راه و شهرسازی اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اضافه کرد: در سال جاری آسفالت راههای روستایی در نقده و اشنویه به طول 60 کیلومتر با مشارکت دهیاری ها و شرکت های محلی و تامین قیر توسط وزارت راه و شهرسازی عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: در بازدیدی که از محورهای روستایی شهرستان مرزی سردشت انجام گرفت در زمینه تکمیل جاده و اجرای آسفالت محور سردشت به بوکان از سمت ربط به طول 30 کیلومتر، تکمیل روشنایی گردنه زمزیران، اجرای آسفالت راه روستایی آغلان و نصب گاردریل در پیچ های خطرناک محورهای مواصلاتی سردشت و تامین قیر مورد نیاز جهت اجرای آسفالت راه های روستایی توسط وزارت راه و شهرسازی تصمیم گیری شد.

وی اضافه کرد: در سال جاری آسفالت راههای روستایی شهرستان پیرانشهر به تعداد 19 روستا به طول تقریبی 83 کیلومتر و تسریع در عملیات اجرایی بیمارستان 64 تخت خوابی پیرانشهر نیز جزو اولویت های این اداره کل در این سفر قرار گرفت .

حسین میرشفیع معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی به منظور بازدید از راههای روستایی آذربایجان غربی به این استان سفر کرده است.

از مجموع بیش از سه میلیون و 100 هزار نفر جمعیت آذربایجان غربی یک میلیون و 150 هزار نفر در مناطق روستایی سکونت دارند.

دو هزار و 200 روستای آذربایجان غربی را روستاهای بالای 20 خانوار تشکیل می دهد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :