کد خبر: ۳۳۸۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴ 05 December 2016

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان گفت: دانشگاه ها می توانند ضرباهنگ توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، فکری یک جامعه قلمداد شوند.

دکتر جدید کمالیان در گفت‌وگو با ایسنا افزود: حمایت دانشگاه ها از توسعه اقتصادی، ارائه و مهارت های فنی به روز در میان نیروی کار است

رئیس دانشگاه آزاد زاهدان در ادامه گفت: اکتشافات علمی که به نوآوری های صنعتی می انجامد، بخصوص از طریق کاربردهای دانشگاهی تصویری مهم از کمک دانشگاه ها به توسعه اقتصادی است.

کمالیان تصریح کرد: برخی دانشگاه ها در اطراف خود مراکز صنعتی کوچکی ایجاد می کنند که می تواند اکتشافات علمی را جذب و از آن برای بهره وری اقتصادی استفاده کنند.

به گفته وی برای آنکه کاربردهای جنبي یافته های علمی موفقیت آمیز باشد دانشگاه باید با سرمایه گذاران مالی آگاه از فناوری تعامل برقرار کند و ظرفیت مدیریتی و منابع تخصی دیگر پیدا کند.

وی در ادامه بيان کرد: دانشگاه ها می توانند با ایجاد سریع منابع انسانی با مهارت و دانش اساسی، به گسترش پاسخگویی در بازار نیروی کار کمک کنند.

کمالیان اظهار داشت: دانشگاه می تواند به توسعه کمک کند و ایجاد ارتباط بین نیازهای صنعت و رشته های دانشگاهي آغاز خوبی برای ایجاد گفتگو بین دانشگاه ها و صنعت است.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد نیز در چند سال اخیر توفيقات خوبی در زمینه های علمی، پژوهشی، اختراع و ابدعات کسب کرده و کمک مطلوبی به بخش صنعت و توسعه اقتصادی کشور کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در پایان گفت: حمایت از نیروهای متخصص بومی و اعتماد به این نیروها می تواند نقش عمده ای در توسعه فرهنگی و اقتصادی جامعه داشته باشد و این حس اعتماد انگیزه را در بین جوانان بیشتر خواهد کرد و بازدهی کار در همه زمینه ها و عرصه ها بهتر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :