مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: طرح غربالگری اوتیسم توسط سازمان بهزیستی در استان اردبیل آغاز شد.
کد خبر: ۳۴۳۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵ 13 December 2016

به گزارش تابناک اردبیل، بهزاد ستاری در جلسه بررسی طرح غربالگری اوتیسم در اردبیل اظهار داشت: با برنامه‌ریزیهای انجام شده هم‌اکنون طرح غربالگری اوتیسم توسط سازمان بهزیستی در استان اردبیل آغاز شده تا بتوانیم از پیشرفت این بیماری در کودکان تا حد امکان جلوگیری کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه میزان شیوع بیماری اوتیسم در 35 سال گذشته در دنیا 400 برابر افزایش یافته، اما این به معنی بروز این بیماری نیست، بلکه تشخیص‌ها دقیق‌تر شده است و در همین راستا ما طرح غربالگری این بیماری را هم‌اکنون اجرا می‌کنیم تا بتوانیم در حد امکان از پیشرفت این بیماری جلوگیری کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: انتظار می‌رود که خانواده‌ها این موضوع را مورد توجه قرار دهند و کسانی که کودکان 3 تا 5 سال دارند، در صورت مشاهده علائم این بیماری هر چه سریعتر به سایت سازمان بهزیستی مراجعه کنند و با پرکردن پرسشنامه برای معاینه و درمان فرزندانشان اقدام کنند.

ستاری تصریح کرد: با توجه به اینکه کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی شناسایی شده و در اولویت قرار دارند، برای غربالگری بیماری اوتیسم نوبت‌دهی می‌شوند تا بتوانیم هر چه سریعتر طرح غربالگری را بر روی این کودکان انجام دهیم و اقدامات لازم را برای اجرای طرح غربالگری پیاده‌سازی کنیم.

وی بیان کرد: علاوه بر کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی، کودکان دیگر نیز در سنین 3 تا 5 سال می‌توانند برای انجام این پروسه درمان اقدام کرده و برای هزینه‌های درمان خود از صندوق حمایت از معلولان برخوردار شوند، تا بتوانیم دغدغه و نگرانی مالی آنان را برطرف سازیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
عقیل قلی پور
|
Germany
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
ساکن گیوی هستم خواهرزاده ام مهنا احمدی 2ساله همه علایم اوتیسم دراو مشاهده میشود ما نمینوانیم به مادرش بگوییم
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
محض رضای خدا فکری هم برای مدیریت اداره کل بهزیستی بنمایید
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
از وقتی مدیر کل بهزیستی اردبیل آقای ب س اومدن بنا به ادعای خودشون تعداد کودکان کار و خیابانی هم نسبت به سال 85 در سال95 افزایش داشته که این خود سندی بر عدم کارایی ایشان می باشد .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :