شاخص بیانات به مناسبت هفته وحدت:
این پژوهش به بررسی منظومه فکری رهبر معظم انقلاب درباره "وحدت شیعه و سنی" اختصاص دارد که به مناسبت هفته وحدت گردآوری و تدوین شده است.
کد خبر: ۳۴۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴ 14 December 2016
صدا وسیما: این پژوهش به بررسی منظومه فکری رهبر معظم انقلاب درباره "وحدت شیعه و سنی" اختصاص دارد که به مناسبت هفته وحدت گردآوری و تدوین شده است. مطالبی که در این باره از بیانات رهبر معظم انقلاب فیش برداری شد آن قدر زیاد بود و فرصت کم، که به ناچار فقط بخشی از آن مطالب شاخص یابی و محوربندی شد. بنا داریم به زودی با بررسی دیگر مطالبی که رهبر معظم انقلاب درباره وحدت شیعه و سنی ایراد فرموده اند، این پژوهش را کامل و منظومه فکری ایشان را در این باره به تمام و کمال ترسیم کنیم.
 
از مجموعه بیانات بررسی شده رهبر معظم انقلاب درباره وحدت شیعه و سنی این گونه بر می آید که معظم له اتحاد و برادری را درس قرآن و خط مسلم شیعه و سنی می دانند. ایشان به مشترکات فراوان شیعه و سنی از جمله معارف، توحید، نبوت، نماز و روزه، حج، دشمنان، اهداف و آرمان‌ها و منافع اشاره و تاکید می کنند با این همه اشتراکات چگونه شیعه و سنی می توانند از هم جدا باشند.
 
رهبر معظم انقلاب همچنین درباره عواقب اختلاف و درگیری شیعه و سنی هشدار می­دهند و به مواردی در این باره اشاره می­ کنند که عبارت اند از: به خطر افتادن مصلحت کشور، به خطر افتادن عمق راهبردی جمهوری اسلامی، انحراف ذهن شیعه و سنی از دشمن اصلی، کمک به آمریکا و انگلیس و صهیونیسم، به جان هم افتادن مسلمانان، خطر بزرگ شکل گیری گروه های تکفیری، احتمال تبدیل اختلاف عقیدتی به اختلاف روحی و رفتاری و درگیری، مقابله با بیداری اسلامی، تقویت قرمطی ­گری و ناصبی ­گری و استفاده دشمن از ابزارهای مدرن برای جداکردن اسلام شیعه از اسلام سنی.
 
ایشان راهکارهایی نیز برای کاهش یا برطرف کردن اختلاف­ های میان شیعه و سنی مطرح و بر بصیرت داشتن و عزم و مجاهدت داشتن در این باره تاکید می کنند. راهکارهای دیگر مورد نظر رهبر معظم انقلاب عبارت اند از : پرهیز از مسائل اختلاف افکن میان شیعه و سنی در ایام فاطمیه، تبیین ضرورت اتحاد شیعه و سنی در فرصت حج، پرهیز از اهانت به مقدسات ، مراقبت دلسوزان شیعه و سنی درباره تحریک تعصب ها، مقابله با عوامل ضد وحدت به عنوان تکلیف بزرگ همه مسلمانان، بحث مذهبی میان شیعه و سنی نه در منظر مردم، لزوم همدلی مبلغان شیعه و سنی، حادثه غدیر، وسیله وحدت امت اسلامی، بهره مندی از معارف امام صادق و اهل بیت علیهم السلام و برجسته کردن مشترکات میان مذاهب اسلامی در هفته وحدت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :