مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: به دنبال ایجاد شهرک دائمی صنایع دستی و گردشگری در کیلومتر 9 اتوبان قم - تهران هستیم.
کد خبر: ۳۴۴۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶ 16 December 2016
به گزارش تابناک قم، عیسی رضایی با اشاره به وضعیت کاروانسرای دیرگچین اظهار کرد: باید سازمان میراث فرهنگی وضعیت این کاروانسرا را تعیین و تکلیف کند، همچنین به دنبال ایجاد یک منطقه نمونه گردشگری در عوارضی قم - تهران هستیم که سرمایه‌گذار اکنون به دنبال تملک زمین است.

وی ادامه داد: باید بحث ارائه تسهیلات برای انجام پروژه‌های بزرگ در بخش گردشگری در استان قم پیش بینی شود، البته سازمان میراث فرهنگی هم کمک‌هایی به ایجاد زیرساخت‌ها در این بخش در استان داشته است، به عنوان مثال این سازمان برای ایجاد زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری دستجرد، اعتباری را برای استان قم تخصیص داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: یکی از مشکلات جدی در استان قم بحث بازارچه‌های صنایع دستی است، سه پیشنهاد برای ایجاد بازارچه‌های موقت داریم، نخستین پیشنهاد واگذاری موقت 1000 متر زمین در حاشیه بلوار پیامبر اعظم است تا در آنجا به صورت موقت بازارچه برای صنایع دستی ایجاد شود.

رضایی با اشاره به مکان‌های مناسب برای ایجاد بازارچه صنایع دستی در استان قم گفت: در حاشیه پل علیخانی و در مجاورت ایستگاه مونوریل هم می‌توانیم به صورت موقت بازارچه‌ای را برای صنایع صنایع دستی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: همچنین در مجتمع پذیرایی امیرکبیر در عوارضی قم کاشان هم امکان ایجاد بازارچه موقت، فصلی و دائمی صنایع دستی وجود دارد که باید برخی دستگاه‌های استان همکاری‌هایی را با اداره میراث فرهنگی در این راستا داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: به دنبال ایجاد شهرک دائمی صنایع دستی و گردشگری در کیلومتر 9 اتوبان قم- تهران هستیم. این شهرک، دائمی خواهد بود که در زمینه صنایع دستی ایران فعالیت می‌کند، امیدواریم که پس از تملک زمین، برای احداث شهرک صنایع دستی در استان قم اقدام شود.

رضایی با اشاره به طرح واگذاری آثار تاریخی استان قم به بخش خصوصی اظهار کرد: هم‌اکنون 800 اثر تاریخی شناسایی شده در استان داریم که به دنبال واگذاری 16 اثر تاریخی استان قم به بخش خصوصی هستیم، در حال اخذ اسناد ثبتی این آثار هستیم و امکان واگذاری این آثار به بخش خصوصی وجود دارد، تقاضامندیم که مدیریت ثبت اسناد استان در صدور اسناد این آثار تسریع کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :