کد خبر: ۳۴۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۵ 13 May 2015

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی گفت: برآورده کردن نیازها و انتظارات جوانان وظیفه دستگاه خاصی نبوده و تمامی دستگاه ها در این خصوص ذیربط هستند.

حسن استوارآذر در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان، اظهار کرد: ستاد ساماندهی باید برای تمامی جوانان برنامه داشته باشد و اینگونه نباشد که تنها جوانان نخبه را مد نظر قرار دهد و از دیگر قشرهای جوان غافل شود.

وی همچنین به برنامه ریزی برای آشنایی جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و افزود: آشنایی جوانان با فرهنگ شهادت و ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در بین آنها، ضامن آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی است و ستاد باید این مقوله را در رئوس برنامه های خود قرار دهد.

استوارآذر همچنین به برنامه ریزی ستاد در خصوص اوقات فراغت جوانان اشاره کرد و گفت: اوج اوقات فراغت جوانان در فصل تابستان است و باید با بهره گیری کامل از امکانات تمامی دستگاه ها، برنامه های متناسبی برای این اوقات تدارک دیده شود و از فضای مدارس و مساجد استفاده بهینه شود.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا، استفاده از توانایی های سازمان های مردم نهاد و فنی حرفه ای، توجه به جذابیت برنامه ها، قرار دادن امکانات فیزیکی در اختیار دستگاه متولی و همچنین تخصصی کردن برنامه ها و غنی سازی آنها باید مورد توجه باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: این اداره کل مسوول رصد و پایش عملکرد دستگاه ها در حوزه جوانان بوده و مسوولیت اجرایی ندارد.

سیدمحمد شروین اسبقیان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چندین دستگاه اجرایی در حوزه جوانان مسولیت دارند و رفع مشکلات آنها، دغدغه تمامی دستگاه هاست و به طور قطع، رسیدگی به امور جوانان به تنهایی از عهده یک دستگاه برنمی آید.

وی با اشاره به نزدیک شدن هفته جوان، افزود: جوان باوری و جوان یاوری محور اصلی برنامه های گرامیداشت این هفته خواهد بود و تجلیل از جوانان برتر حوزه های مختلف، برپایی نمایشگاه توانمندی های جوانان و همچنین ارزیابی دستگاه های اجرایی از نظر عملکرد حوزه جوانان از دیگر بخش های گرامیداشت این هفته خواهد بود.

اسبقیان به اهمیت حوزه جوانان اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و سمن ها، می تواند به ساماندهی بهتر امور جوانان منجر شود از همین رو ستاد ساماندهی توجه ویژه ای به این موضوع دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به منظور مشارکت بیشتر جوانان در امور، به دنبال راه اندازی پرتال اوقات فراغت و جوانان و ورود در فضای مجازی هستیم تا برنامه ها و اهداف ستاد به طور دقیق اجرایی و عملی شود.

در این جلسه اعضا ستاد ساماندهی امور جوانان استان گزارشی از عملکرد سال 93 دستگاه های مربوطه را ارایه و مشکلات و راهکارهای رفع آنها را مورد بررسی قراردادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :