معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام (ره) یزد گفت: امسال 21 میلیارد و 731 میلیون ریال زکات در استان جمع آوری و برای رفع مشکل محرومان و تکمیل طرح های عام المنفعه در روستاها هزینه شد.
کد خبر: ۳۴۵۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹ 18 December 2016
به گزارش تابناک یزد،غلامرضا مشعلچی افزود: از مجموع زکات جمع آوری شده 12میلیارد و 483 میلیون ریال در زمینه تکمیل پروژه های عام المنفعه و 9 میلیارد و 248 میلیون ریال نیز برای تامین جهیزیه، کمک معیشت، درمان و مسکن نیازمندان صرف شد.
وی با بیان اینکه بیشترین زکات جمع آوری شده در این مدت مربوط به شهرستانهای تفت، مهریز و یزد است اظهار کرد: تلاش های خوبی در راستای افزایش جمع‌آوری زکات به ویژه در زمینه مال التجاره و کشاورزی به عنوان اولویت‌های شورای زکات استان در دستور کار قرار گرفته است.
معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام (ره) یزد خاطر نشان کرد: در هشت ماهه سال گذشته افزون بر 83 میلیارد و 606 میلیون ریال زکات از سطح استان جمع آوری شده که سهم محرومان از این محل هشت میلیارد ریال و سهم پروژه های عام المنفعه 77 میلیارد و 581 میلیون ریال بوده است.
کمیته امداد امام خمینی ( ره ) بر اساس حکم مقام معظم رهبری، متولی جمع آوری زکات در سطح کشور و توزیع عادلانه آن در بین فقرا و نیازمندان جامعه است.
هم اکنون 52 هزار نفر از جمعیت استان یزد در قالب 27 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :