نایب رئیس فدراسیون بیلیارد کشور گفت:این ورزش توانسته جایگاه مناسبی در کشور بدست آورد و این جایگاه را باید با شناساندن و گسترش آن حفظ کرد.
کد خبر: ۳۴۶۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰ 21 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛علی اصغر فوادیان روز سه شنبه در جریان برگزاری مجمع انتخابات هیات بیلیارد استان ایلام که به انتخاب سعید مرادی منجر شد، گفت: این ورزش مفرح و همگانی نیاز به معرفی و شناساندن بیشتر آن به خانواده ها و علاقه مندان دارد.
 
وی افزود: این ورزش توانسته جایگاه مناسبی در کشور بدست آورد و این جایگاه را باید با شناساندن و گسترش آن حفظ کرد.
 
فوادیان یادآور شد: در گذشته دید خوبی نسبت به این ورزش وجود نداشت اما اکنون با معرفی بهتر آن و شناساندن ارزش این ورزش مفرح نگاه منفی تعدیل و تغییر یافته است.
 
نایب رئیس فدراسیون بیلیارد گفت: شرط اصلی توسعه و گسترش این ورزش ایجاد یک جایگاه امن برای این ورزش و اطمینان خاطر دادن به خانواده ها است چرا که پوشش این ورزش بین آقایان و خانم ها فوق العاده و استقبال نیز بی نظیر است.
 
وی با تبریک انتخاب رئیس جدید هیات بیلیارد استان ایلام خاطر نشان کرد: ایلام یکی از استان هایی است که ظرفیت بالایی در ورزش دارد که باید نگاه ویژه ای به این استان برای شکوفایی استعدادها شود.
 
وی تاکید کرد: تشکیل کلاس های آموزشی در این زمینه در استان ایلام در حد پایینی است و رئیس هیات باید در رابطه با برگزاری کلاس های آموزشی به سمت استاندارد سازی برود و فدراسیون نیز از هیچ حمایتی دریغ نمی کند.
 
وی گفت: روسای هیات ها باید در جهت رفع موانع، جذب سرمایه گذار و برگزاری مسابقات در این رشته قدم محکمی بردارد و فدراسیون نیز در این زمینه حمایت لازم را از آنها بعمل می آورد.
 
وی یکی از راه های توسعه این ورزش در استان را ورود به آموزش و پرورش و دانشگاه دانست و افزود: این ورزش در بین دانش آموزان و دانشگاهیان بیشترین استقبال را دارد و در صورت پیگیری رئیس هیات جدید و همکاری اداره کل ورزش و جوانان ایلام میزهای بیلیارد را وارد مدرسه و مراکز آموزش عالی کنند و نتایج مثبت آن را نظاره گر باشند.
 
نایب رئیس فدراسیون بیلیارد کشور تاکید کرد: ایلام دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی در اکثر رشته های ورزشی است و با در نظر گرفتن مکانی بعنوان خانه بیلیارد یا آکادمی می تواند در این زمینه علاقه مندان و استعدادهای زیادی را در این رشته جذب و شاهد موفقیت آنها در مسابقات ملی و بین المللی در این ورزش باشیم.
 
مجمع انتخابات هیات بیلیارد استان ایلام روز سه شنبه با حضور نایب رئیس فدراسیون بیلیارد برگزار شد و سعید مرادی با کسب اکثریت آرای اعضا و برای یک دوره چهار ساله انتخاب شد.
 
مدیرکل ورزش و جوانان ایلام نیز در این آیین گفت: این استان با توجه به استعدادهای زیادی که در رشته های ورزشی دارد در این رشته ورزشی نیز می تواند موفق باشد.
 
بهروز حیدرزاده افزود: ما باید در توسعه این رشته ورزشی با وجودی که تقریبا ورزشی تازه تاسیس در استان است با مطالعه بیشتر وارد شویم که قطعا با سیاست هایی که رئیس جدید و همکاران شان دارند، می تواند موفق باشند.
 
وی یادآور شد: رئیس هیات جدید باید از تجارب گذشته استفاده کند چرا که زمانی موفقیت حاصل می شود که از افراد توانمند و پیشکسوتان بهره برد هر چند برای شروع همیشه چالش های طبیعی وجود دارد.
 
مدیرکل ورزش و جوانان ایلام اظهار کرد: رئیس هیات باید اعضای خود را در زمان مقرر معرفی و موانع و مشکلات در زمینه این ورزش را با تشکیل جلسه های مستمر آسیب شناسی و آنها را رفع کنند و این اداره نیز در حد توان از آنها حمایت می کند.
 
حیدر زاده با بیان اینکه این رشته ورزشی خاص و از 2 دیدگاه به آن نگاه می شود، گفت: بیلیارد از 2 جنبه همگانی و قهرمانی حائز اهمیت است از یک طرف بدلیل مفرح بودن و استقبال فراوان می توانیم بصورت همگانی آن را گسترش دهیم و با شناسایی استعدادها نیز بهترین پتانسیل را برای قهرمانی شناسایی و آموزش دهیم.
 
وی با تاکید براینکه دیدگاه های منفی و مخرب به این رشته باید تغییر کند، ادامه داد: این رشته باید در سطح استان معرفی و طبق تفاهم نامه این اداره با صدا و سیما برای معرفی رشته های ورزشی گسترش و اطلاع رسانی شود.
 
وی در رابطه با جذب سرمایه گذار در این زمینه عنوان کرد: این اداره برای مساعدت به باشگاه داران و سرمایه گذاران شاخص های مشخصی دارد که با در نظر گرفتن آنها آماده همکاری و تعامل با این افراد جهت اعطا تسهیلات و تعامل است.
 
حیدرزاده تاکید کرد: برای توسعه این رشته در فراهم کردن شرایط برای برگزاری مسابقات، گرفتن میزبانی و رفع موانع در حد توان آماده خدمت رسانی هستیم به شرط آنکه روسای هیات ها نیز پیگیری لازم را داشته باشند.
 
وی تاکید کرد: استان ایلام و شهرستان های آن دارای ظرفیت های خوبی هستند و این امر می تواند پایه خوبی برای توسعه و رشد این ورزش شود لذا در صورت برنامه ریزی رئیس جدید هیات بیلیارد افق روشنی را برای این ورزش پیش بینی می کنیم.
 
انتخابات هیات بیلیارد ایلام با حضور نایب رئیس فدراسیون بیلیارد و مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام و روسای هیات های شهرستان ها در فرهنگسرای جوان ایلام برگزار شد./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :