معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: از آغاز بارش های برف در این استان از هفتم مهر تاکنون 30 هزار کیلومتر بزرگراه ، راه اصلی ، فرعی و راه روستایی در این استان برفروبی شده است.
کد خبر: ۳۴۷۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴ 21 December 2016
به گزارش تابناک اردبیل، علی یوسف زاده در بازدید از عملیات تعریض و بازگشایی گردنه الماس واقع در جاده خلخال به اسالم افزود: راهداران استان تلاش و حضوری شبانه روزی در جاده های استان دارند و با توجه به پیش بینی زمستانی سرد و سخت برفروبی بیش از این میزان سطح راههای ارتباطی استان تا پایان زمستان امسال دور از انتظار نیست.
 
وی گفت: در حال حاضر 411 راهدار با بکارگیری 229 دستگاه ماشین آلات سنگین برفروبی در قالب 75 گروه برفروبی و 45 گروه پشتیبانی در بازگشایی ، برفروبی ، نمک پاشی و نگهداری 6 هزار و 371 بزرگراه ، راه اصلی ، راه فرعی و راه روستایی استان فعالیت دارند که از این تعداد 13 راهدار با کمک هفت دستگاه ماشین آلات راهداری در راهدار خانه الماس خلخال مشغول راهداری و خدمت رسانی به مسافران جاده کوهستانی خلخال به اسالم هستند.
 
وی با اشاره به سختی کار برفروبی در گردنه الماس خلخال تشریح کرد: این گردنه از سخت ترین گردنه های برفگیر کشور است که راهداری در آن ایثار و کار راهداران این راهدارخانه ستودنی و قابل تقدیر است.
 
اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب های بسیار تندی به زمین های کم ارتفاع اطراف خود شامل کرانه های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت های کم ارتفاع استان های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می شود و به همین لحاظ جاده های این استان اغلب دارای پیچ ها و شیب های بسیار تند هستند.
 
هشت گردنه سخت گذر به نام های حیران ، صایین ، بودالالو ، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره آغاج و اسلام آباد در راههای ارتباطی این استان قرار دارند.
شهرستان خلخال در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :