رئیس شورای اسلامی استان قم از نامناسب ‌بودن شرایط زیست‌محیطی در بخش سلفچگان ابراز نگرانی کرد و خواستار اختصاص بخشی از درآمدهای واحدهای آلاینده به شهرداری و بخشداری سلفچگان شد.
کد خبر: ۳۴۹۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹ 27 December 2016
به گزارش تابناک قم، حسن بختیاری در جلسه هم‌اندیشی بررسی مسائل و مشکلات شهر و بخش سلفچگان یکی از رسالت‌های مهم شورای اسلامی استان را پیگیری مسائل و مشکلات در استان ذکر کرد و افزود: به همین منظور این شورا در سال جاری به بازدید از شهر‌ها و بخش‌های استان اقدام کرده تا با بررسی و پیگیری مشکلات در زمینه رفع آن‌ها اقدام کند.

وی اظهار کرد: این مسائل و مشکلات بعد از بازدید‌ها در شورای استان جمع‌بندی شده و پیگیری لازم برای حل آن‌ها انجام می‌گیرد.

بختیاری در ادامه با اشاره به موقعیت استراتژیک شهر و بخش سلفچگان گفت: سلفچگان با وجود این‌که جمعیت کمی دارد به دلیل این‌که مسیر ارتباطی بسیاری از استان‌هاست و ۲ شهرک صنعتی مهم در آن وجود دارد از موقعیت استراتژیکی برخوردار است که سایر بخش‌های استان این موقعیت خاص را  ندارند.

رئیس شورای اسلامی استان با اشاره به نقش مناطق ویژه اقتصادی در توسعه استان‌ها افزود: در کشور شاهد هستیم که مناطق ویژه در توسعه استان‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند اما این موضوع برای سلفچگان نه فقط مفید نیست بلکه مشکلاتی را ایجاد کرده است.

بختیاری در ادامه به مشکلات زیست‌محیطی سلفچگان اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین مشکلی که شهرک‌های صنعتی برای سلفچگان دارند مشکلات زیست‌محیطی است که گاهی برخی از الزام‌های قانونی نیز در آن‌ها رعایت نشده و آلودگی خاک، آب و... در این بخش اتفاق افتاده است.

وی اظهار کرد: شرایط زیست‌محیطی سلفچگان در وضعیت خوبی نیست و مجموعه حاکمیتی باید برنامه‌ریزی و اقدام مناسب را برای حل این مشکل انجام دهند.

مشکلات فرودگاه و مسکن مهر

رئیس شورای اسلامی استان قم ادامه داد: شهرداری سلفچگان همانند شهرداری سایر شهرهای تابعه از نظر مالی ضعیف است و مجموعه استان باید کمک کنند این بخش بتواند با گذر از این وضعیت به یک حرکت رو به رشد و پویایی

برسد.  بختیاری ادامه داد: با این همکاری‌ها باید بتوان با توسعه فضای سبز شهر که از نیازهای اولیه شهر برای کاهش آلودگی‌ است گام مثبتی برداشت.

وی اختصاص بخشی از درآمد واحدهای صنعتی این بخش با عنوان عوارض آلایندگی به شهرداری و بخشداری را یکی از راهکارهای بهبود وضعیت اقتصادی برای توسعه این بخش دانست.  نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به مشکلات مسکن مهر در سلفچگان اظهار کرد: مشکلات زیرساختی مناطق مسکن مهر موجب نارضایتی اهالی شده است.

رئیس شورای اسلامی استان در ادامه خواستار رسیدگی مسئولان به وضعیت فرودگاه قم شد و اظهار کرد: فرودگاه نیمه‌کاره قم که در منطقه سلفچگان واقع شده رفته‌رفته در حال تبدیل شدن به یک زخم کهنه است که از مسئولان انتظار داریم هرچه سریع‌تر تصمیم مناسبی برای تکمیل این فرودگاه اتخاذ کنند.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :