حجت الاسلام رفیعی:
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با حضور گفت: ویژگی شهدا ی دوران هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم داشتن بصیرت و آگاهی است.
کد خبر: ۳۵۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲ 28 December 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از بنیاد شهید و امور ایثارگان استان قم، حجت الاسلام ناصر رفیعی در جلسه شورای معاونان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم اظهار داشت: شهدا از هر قشر و گروهی با عشق و علاقه به امام و انقلاب اسلامی و با شناخت و بصیرتی که داشتند و درک شرایط، با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل در برابر دشمنان ایستادند و به مقابله با دشمنان برخاستند.

وی ادامه داد: فتنه چون گردبادی است که خیلی‌ها در آن سقوط می‌کنند و برای مقابله با آن باید بصیرت داشت، چرا که جبهه مقابل با نام دین و مذهب وارد میدان می‌شود، همانند دوران امیر المومنین(ع) و در بین مسلمانان شبهه ایجاد می‌کردند. رهبر انقلاب نیز در بحث فتنه بسیار بر داشتن بصیرت تأکید داشتند.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: خداوند ۱۴۸ بار به کلمه بصر یعنی چشم و دو بار به کلمه بصیرت یعنی بینش، آگاهی، زیرکی، هوشیاری و عبرت گیری در قرآن اشاره دارد.

وی به چهار نوع بصیرت که مورد نیاز انسان است اشاره کرد و افزود: ابتدا بصیرت اعتقادی است که می‌بینیم در بازار ادیان همه خود را حق می‌دانند، بصیرت اخلاقی با شناخت عیوب خویشتن، بصیرت اجتماعی و بصیرت سیاسی می‌باشد.

حجت الاسلام رفیعی افزود: اما اسبابی برای کسب بصیرت است که اگر به آن مجهز شویم انسانی بصیر خواهیم بود و آن ارتباط با قرآن و فهم و درک قرآن است، از قرآن درس مقابله با دشمنان عدم سر سپردگی، شناخت ولایت و عدم تن دادن به غیر امام و ولی، آداب گفتار و آداب رفتار اجتماعی را می‌آموزیم.

وی ادامه داد: از دیگر راههای کسب بصیرت توفیق الهی و دعا کردن است و تلاش کردن در راه خدا و این سبب می‌شود تا خداوند انسان را هدایت نماید و از هر کسی تحلیل دریافت نکند، چرا که دشمن خیلی خوب کارمی کند برای اثبات باطل، کسب تقوا و پرهیز از منیت، تفکر و اخلاص از دیگر اسباب کسب بصیرت می‌باشد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه اضافه کرد: تفکر کنیم که چه افرادی بودند و با چه ویژگی‌هایی که کشور را به آشوب کشاندند و بعد از ۶ ماه آشوب حتی عذرخواهی نیز از این ملت نکردند، از طرفی ببینیم چه کسانی مدافع ولایت هستند، با تفکر می‌توان از گرداب فتنه و سقوط نجات یافت.

وی اضافه کرد: حدیثی از پیامبر(ص) در خصوص موفقیت فرد در زندگی است که می‌فرماید، خیر و لطف خدا به بنده است که اگر در دنیا زهد داشته باشد، دینش را بشناسد و بصیرت به عیوبش داشته باشد در زندگی موفق خواهد بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :