کد خبر: ۳۵۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۱ 18 May 2015
 معاون فرهنگی، مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: موضوع خرید نشریات محلی در شورای اداری استان مطرح  می‌شود.
محمد طاهری، درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، اظهارکرد: صدور کارت حرفه‌ای خبرنگاری و روزنامه نگاری جزء وظایف معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد بود که با دستور وزیر به استان‌ها تفویض شده است.
وی خاطرنشان کرد: فرآیند جمع‌آوری مدارک مورد نیاز صدور این کارت از این هفته آغاز می‌شود و رسانه‌ها می‌توانند با ارسال این مدارک به معاونت فرهنگی، مطبوعاتی  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز نسبت به دریافت این کارت که به نوعی شناسنامه حرفه‌ای آنها محسوب می‌شود اقدام کنند.
طاهری افزود: مدارک مورد نیاز برای صدوراین کارت به زودی در پورتال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: این مدارک همان مدارک مورد تایید معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد است و هیچ دخل و تصرفی درآن صورت نمی‌گیرد.
طاهری یادآور شد: صدور این کارت تاکید فضای رسانه‌ای و همه دستگاه‌ها و ادارت استان است و باید هرچه زودتر به انجام برسد.
این مسئول اضافه کرد: همه دستگاه‌های استان براین موضع تاکید دارند که فردی که می‌خواهد به عنوان خبرنگار فعالیت داشته باشد باید شرایط حرفه‌ای این کاررا داشته و ازسوی مرجعی قانونی معرفی شود.
معاون فرهنگی، مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت:در حال حاضر در برنامه‌های خبری استان شاهد حضور تعداد زیادی از اهالی رسانه هستیم  ولی واقعیت این است که اکثر اخبار توسط تعدادی خبرگزاری منتشر و از سوی رسانه‌های دیگر کپی می‌شود.
وی اظهار کرد: اگر بنا باشد برنامه‌ها و رویدادهای استان توسط تعداد محدودی رسانه  منتشر شود؛ چرا در یک برنامه 30 – 40 خبرنگار شرکت می‌کنند؟
این مسئول ادامه داد: ساماندهی وضعیت خبرنگاران دغدغه همه مسئولان است و معاونت فرهنگی، مطبوعاتی اداره کل ارشاد وظیفه دارد به این دغدغه‌ها پاسخ بدهد.
وی درادامه به برنامه‌های این معاونت جهت حمایت از نشریات محلی استان اشاره کرد و گفت: موضوع اختصاص یارانه به نشریات محلی بر اساس کیفیت، تیراژ و تعداد صفحات همچنان به قوت خود باقی است و انجام می‌شود.
طاهری گفت: موضوع خرید نشریات محلی توسط ادارات و دستگاه‌های استان نیز چندی پیش در نشست اهالی رسانه با استاندار البرز مطرح شد و در صورت تایید در شورای اداری استان مطرح و اجرایی می‌شود.
وی ابراز کرد: حمایت از اهالی رسانه صرفا به تخصیص یارانه به نشریات محدود نمی‌شود بلکه این موضوع مسائل مختلفی چون لزوم پاسخ گویی مدیران استان به خبرنگاران، حفظ شان و شخصیت آنها در نشست‌ها و برنامه‌های خبری و ... را نیز شامل می‌شود.
وی  در پایان گفت: مسئولان باید با خبرنگاران و اهالی رسانه به خوبی همکاری کنند تا آنان بتوانند به رسالت خود که انعکاس واقعیت‌ها و کمک به مسئولان برای حل به موقع مشکلات است عمل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی