کد خبر: ۳۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷ 08 February 2015

وقتی کلنگ خانه کشتی کرج در سال 88 توسط مرتضی تمدن، استاندار وقت تهران به زمین زده شد کمتر کسی تصور زمان‌بر شدن تکمیل این طرح را داشت.
جماعت گوش شکسته که با رویای خانه‌دار شدن و تمرین بر روی تشک‌های آن خوشحال بودند، یکی یکی روزهای سخت انتظار را پشت سر گذاشته و آماده حضور در چهار دیواری مخصوص به خود بودند اما غافل از آن که این رویای شیرین با واقعیت فاصله دارد، گوش شکسته‌ها که چشمشان به در بود تا یکی چراغ خانه‌شان را روشن کند بعد از سپری شدن پنج سال از آن رویا، کم کم دلسرد شده و عطای حضور در آن را به لقایش بخشیدند. خانه‌ای که قرار بود یک ساله آماده شود بعد از سپری شدن این همه سال هنوز ربان آن قیچی نخورده است . این طرح که ابتدا با اعتبار استانداری تهران آغاز به کار کرد با بدقولی آنها و همچنین استان شدن البرز وارد فاز جدیدی شد که امروز به داستانی ادامه‌دار تبدیل شده است. تهرانی‌ها که موظف به پرداخت هشتصد میلیون تومان برای این طرح بودند با خلف وعده تا به امروز تنها یکصد و پنجاه میلیون پرداخت کرده و این شاید آغازگر پیچیده شدن تکمیل این طرح باشد، به همین دلیل قرار شد مابقی هزینه ساخت این مجموعه از اعتبارات استانی تامین شود. البرزکه بدون مطالعه مجوز استان شدن گرفته بود در تامین هزینه‌ها ناتوان نشان داد و این طرح به مانند برخی پروژه‌های دیگر بعد از پنج سال هنوز به اتمام نرسیده است .  طرح خانه کشتی به دلیل کمبود منابع و عدم همراهی مسئولان چندین بار و در بازه‌های زمانی مختلف از کار و حرکت ایستاد و همین مهم سبب تاخیر در بهره‌برداری از آن شد. اما با تغییر در مدیریت ورزش استان و روی کار آمدن گل‌محمدی، و با توجه به نگاه ویژه او به بحث زیر ساخت‌ها و همچنین سه برابر شدن اعتبارات بخش عمرانی، چرخ تکمیل خانه کشتی پر شتاب‌تر از قبل به حرکت در آمد و امروز خبر از افتتاح پروژه در ایام دهه مبارک فجر به گوش می‌رسد.
تقویت زیرساخت‌ها میراث گرانبهای ما خواهد بود 
مدیرکل ورزش و جوانان البرز به خبرنگار ایسنا گفت: این طرح که در سال 1388 کلنگ زده شد ابتدا قرار بود با اعتبار هشتصد میلیونی استانداری تهران به بهره‌برداری برسد که متاسفانه این مهم محقق نشد.
رضا گل محمدی افزود: استانداری تهران تا به امروز یکصد و پنجاه میلیون تومان پرداخت کرده که آن هم مربوط به سال 88 و 89 می‌شود و بعد از آن ریالی پرداخت نکرده است.
وی ادامه داد: بعد از وقفه‌های طولانی این پروژه از سال 92 دوباره آغاز به کار کرد و خوشبختانه امروز مراحل پایانی کار خود را دنبال می‌کند و امیدوار هستیم در اواخر بهمن ماه به بهره‌برداری برسد.
گل محمدی گفت: تا به امروز برای افتتاح این طرح هشتصد میلیون تومان از منابع استانی هزینه کرده‌ایم که سیصد میلیون آن را  شورای شهر کرج تقبل کرده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز با بیان این‌که خانه کشتی با هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد تومان ساخته شده است، یادآور شد: یک میلیارد و دویست میلیون تومان به پیمانکار این طرح بدهکار هستیم اما با صحبت‌هایی که انجام داده‌ایم قرار شده بعد از اتمام آن هزینه‌های در چند مرحله پرداخت شود.
گل‌محمدی یادآور شد: تمام تلاش من و دوستانم در اداره کل ورزش و جوانان و همچنین سایر دستگاه‌های استان بالا بردن سرانه ورزشی و همچنین تقویت زیر ساخت‌ها است که امیدواریم بتوانیم از خودمان میراث گرانبهایی به یادگار باقی بگذاریم.
وی گفت: به طور قطع نگاه ما به همه رشته‌ها یکسان خواهد بود و تلاش می‌کنیم منابع در اختیار را یکسان میان هیات‌های ورزشی تقسیم کنیم، اولویت ما توجه به زیر ساخت‌های ورزشی است و سه برابری شدن اعتبارات عمرانی ما گواه این ادعا است.
گل‌محمدی ادامه داد: به طور قطع افتتاح این طرح به رشد ورزش استان و همچنین کشتی کمک خواهد کرد و رسول خادم رییس فدراسیون کشتی در بازدید از خانه کشتی البرز از آن به عنوان خانه دوم کشتی کشور نام برد و قول دادند در سال 94 میزبانی یک رویداد بین‌المللی به البرز واگذار شود که به طور قطع اتفاق خوبی برای ورزش ما خواهد بود.
 خانه کشتی به توسعه این رشته کمک شایانی می‌کند
رییس هیات کشتی البرز درگفت وگو با خبرنگار ایسنا درباره خانه کشتی استان، گفت: خانه کشتی استان درسال 1388 ودر زمان مدیریت ورزشی علی فیروزگاه در کرج، و با حضور تمدن استاندار سابق تهران کلنگ زده شد اما به دلیل نبود بودجه کافی این طرح تا به امروز به بهره‌برداری نرسیده است.
مصیب دهبالایی، اظهار کرد: خانه کشتی استان البرز درمنطقه چهار راه دانشکده کرج و درمساحتی بالغ بر دو هزارمترمربع بنا شده است، از امکانات این خانه می‌توان به یک سالن هشتصد متری برای مسابقات وهمچنین سه طبقه که درآنها قسمتهای اداری وتمرینی قرار داده شده است.
دهبالایی گفت: یک خوابگاه با ظرفیت حدود 50 نفر که توانایی پذیرایی از تیمهای دراردوی استانی در رده‌های مختلف سنی وهمچنین تیمهای میهمان را دارد، ضمن آن که سونا بخار و جکوزی آبگرم وسرد نیز در خانه کشتی استان تدارک دیده شده است.
رییس هیات کشتی استان البرز ادامه داد: بدون شک افتتاح خانه کشتی تحول عظیمی در کشتی استان ایجاد خواهد کرد که علاوه بر درآمدزایی، می‌تواند در امر آموزش وکشف استعدادهای استان نیز کمک شایانی نماید .
دهبالایی اظهارکرد: ایجاد مدرسه کشتی، برگزاری اردوهای تمرینی، برگزاری رقابتهای استانی، برگزاری کلاسهای آموزشی وآموزش مربیان از کارهایی است که با بهره‌برداری از خانه کشتی توان برگزاری بهتر آنها فراهم خواهد شد.
وی به بحثهای مطرح شده درخصوص واگذاری این مجموعه به هیات کشتی کرج اشاره کرد و گفت: به طور  قطع خانه کشتی متعلق به ورزش و کشتی استان است اما بنا داریم  برای رسیدگی بیشتر به این مجموعه آن را به هیات کرج واگذار کنیم که کارهای مقدماتی این موضوع انجام شده و درانتظار نظرمسئولان هستیم.
دهبالایی با اشاره به افتتاح خانه کشتی در سالجاری، اظهار کرد: متاسفانه چندین بار تاریخ افتتاح این مجموعه که از قبل مشخص شده بود تغییرکرده، امیدواریم این بار شاهد به بهره‌برداری رسیدن این طرح قبل از پایان سال باشیم.
رییس هیات کشتی استان البرز در پایان یادآورشد: خانه کشتی بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در مراحل پایانی کار قرار دارد و در تلاش هستیم با فراهم کردن شرایط، این مجموعه در ایام مبارک دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی