مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت:امسال میزان تولید گل های شاخه بریده نزدیک 17میلیون و 403هزار و 900 شاخه و تولید گل های آپارتمانی بیش از 97 هزار و 500 گلدان بوده که نسبت به سال گذشته کاهش محصول داشتیم.
کد خبر: ۳۶۶۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۶ 25 January 2017
به گزارش تابناک یزد،یدالله جوادپورسه شنبه افزود: گل های شاخه بریده در سطح 10 هکتار و گل ها و گیاهان آپارتمانی نیز در یک هکتار از گلخانه های استان یزد کشت می شوند .
وی گفت : با توجه به اینکه گلخانه های گل و گیاه در مناطق کوهستانی وکوهپایه ای قرار گرفته کمبود آب سبب کاهش سطح زیر کشت گلخانه های تولید گل شده است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ادامه داد : انواع گلهای رز، گلایول ، مریم ، ژربرا ولیسیانتوس عمده تولیدات گلخانه های گل استان را تشکیل می دهند و محصولات تولیدی به تهران و شهرستان های دیگر ارسال می شوند .
جوادپور با اشاره به مزیت های تولید محصولات کشاورزی در فضاهای بسته که منجر به صرفه جویی و بالا رفتن کارآیی درمصرف آب می شود، اضافه کرد : در استان یزد بیش از 38 گلخانه دار در این زمینه فعالیت می کنند و اشتغال زایی در این بخش به 100نفر کارگر دائم و300نفر کارگر فصلی در سال می رسد.
سالانه یک میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود که 530 هزار تن زراعی و مابقی باغی و گلخانه ای است.
118 هزار هکتار از اراضی استان به کشت محصولات کشاورزی اختصاص دارد که 38درصد به محصولات زراعی و مابقی به محصولات باغی مربوط است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :