امام جمعه آبدانان تضعیف دولت تحت هر عنوانی را خلاف نظر رهبر معظم له و مصالح نظام دانست و گفت: با توجه به سیاست های خصمانه نظام سلطه در تضعیف انقلاب از طریق رسانه های همگانی و فضای مجازی، متولیان برنامه های دهه فجر باید مبانی دینی، شعارهای اولیه و اهداف مقدس نظام را در قالب مراسم فرهنگی و هنری تبیین و تقویت کنند.
کد خبر: ۳۶۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 30 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام حسین حاجیلری روز دوشنبه در جمع اعضای ستاد برگزاری دهه فجر این شهرستان با تبریک فرا رسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اظهار کرد: مبانی اصلی و شاخص حرکت مدیران نظام اسلامی باید حفظ آرمان های امام راحل، شهیدان گلگون کفن و منویات مقام معظم رهبری باشد.
 
وی تبیین اهداف انقلاب اسلامی را محوری ترین شعار دهه فجر دانست و افزود: اراده نظام اسلامی بر رفع مشکلات مردم است و دولت تدبیر و امید نیز تحت هدایت مقام معظم رهبری به صورت شبانه روزی مشغول تلاش و برنامه ریزی در راستای ایجاد رفاه نسبی برای احاد جامعه است.
 
امام جمعه آبدانان با تجلیل از خدمات دولت های بعد از انقلاب اضافه کرد: در دهه فجر ضمن برگزاری برنامه های مفرح فرهنگی، باید با عنایت به توصیه های اکید و همیشگی مقام معظم رهبری، اقدامات و خدمات دولت برای مردم بیان شود تا زمینه امیدواری هر چه بیشتر آنان به آینده فراهم شود.
 
حجت الاسلام حاجیلری تضعیف دولت تحت هر عنوانی را خلاف نظر رهبر معظم له و مصالح نظام دانست و گفت: با توجه به سیاست های خصمانه نظام سلطه در تضعیف انقلاب از طریق رسانه های همگانی و فضای مجازی، متولیان برنامه های دهه فجر باید مبانی دینی، شعارهای اولیه و اهداف مقدس نظام را در قالب مراسم فرهنگی و هنری تبیین و تقویت کنند.
 
در آستانه آغاز جشن های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، امام جمعه، فرماندار و مدیران دستگاه های دولتی آبدانان صبح روز دوشنبه با خانواده طلبه شهید برزو کرمی که در دوران دفاع مقدس جان شیرین خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده بود، دیدار کردند.

** فعالیت های عام المنفعه، زمینه ساز کاهش جرائم اجتماعی در جامعه است
رئیس دادگستری شهرستان آبدانان گفت: فعالیت های عام المنفعه و توسعه موسسات خیریه و مساعدت های معیشتی و فرهنگی به مددخواهان زمینه ساز کاهش جرائم اجتماعی در جامعه است.
 
به گزارش تابناک ایلام، ابراهیم سبزواری در نشست ستاد پیگیری و کاهش جرائم این شهرستان اظهار کرد: ناکارآمدی برخی قوانین، عدم مشارکت و هم افزایی دستگاه های متولی، تنگناه های معیشتی، موضوع بیکاری و بی قاعد بودن فضاهای مجازی مهمترین زمینه های ارتکاب جرائم و افزایش تخلفات و ناهنجاری ها در جامعه است.
 
وی با تاکید بر توسعه موسسات خیریه و تقویت سنت اسلامی قرض الحسنه و کمک به نیازمندان افزود: تجربه نشان داده در هر منطقه ای که خیران و بزرگان طوایف احساس مسئولیت کرده و در متن مسائل و نیازهای مردم قرار گرفته و برای حل مشکل افراد گرفتار گام مثبتی بر داشته اند، هنجارشکنی های اجتماعی، ارتکاب جرم، نافرمانی و عبور از قانون در آن مناطق کاهش یافته است.
 
سبزواری امنیت اجتماعی را مهمترین نیاز مردم دانست و اضافه کرد: فرهیختگان و سران طوایف، هم نهادهای فرهنگی و مدیران اجرایی وظیفه شرعی و قانونی دارند که با گسترش سنت های قرآنی، رفع نقاط جرم افزا و توسعه همبستگی های اجتماعی، آمار جرایم در جامعه را کاهش دهند.
 
وی مشارکت مردم در قالب شوراهای حل اختلاف با دستگاه قضایی را یک ابتکار ماندگار دانست و گفت: حضور و مساعدت مردم در کنار قوه قضاییه آمار جرائم را در حد چشمگیری در ابعاد محتلف کاهش داده است.
 
فرماندار آبدانان نیز در این نشست افزود: افزایش تشکل های مردم نهاد، واگذاری امور اجتماعی به نهادهای مردمی، استفاده از نظرات بزرگان و نحبگان از مهمترین سیاست های دولت تدبیر و امید است.
 
مجید عسگری تاکید کرد: آشنایی مردم با آسیب های پیش روی، اصلاح نقاط حادثه خیز مسیرهای مواصلاتی و شناسایی پدیده های جرم افزا در جامعه می تواند سطح جرایم را در مجامع شهری و روستایی کاهش دهد.
 
وی از کاهش 20 درصدی سرقت و تخلفات رانندگی در آبدانان خبر داد و یادآور شد: هماهنگی و انسجام دستگاه های اجرایی با ضابطین قوه قضاییه ضمن ایجاد آرامش عمومی و کم کردن هزینه های اجتماعی، نقش موثری در جلوگیری از جرائم فردی و اجتماعی دارد.
 
ستاد پیگشیری از جرائم، یکی از تشکل های قانونی و فرهنگی زیر نظر قوه قضاییه است که به تصویب مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم رسیده و رسالت آن ایجاد هماهنگی و هم افزایی نهادهای دولتی و مردمی، کاهش بسترهای جرم افزا و در نتیجه کاهش جرائم در جامعه است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :