قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران:
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را پشتیبانی مردم از نظام ولایت فقیه دانست و گفت: تقویت این مهم باید به عنوان یکی از محورهای اصلی نظام اسلامی مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۳۷۰۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳ 01 February 2017
محسن انصاری روز چهارشنبه در گردهمایی آزادگان و معتمدان معین و افتتاح فاز دوم هیئت آزادگان( زینبیه ) بیرجند، افزود: امام خمینی (ره) در بدو ورود به ایران در 12 بهمن 1357 و سخنرانی در بهشت زهرا(س) پشتیبانی مردم را پشتوانه تشکیل دولت اعلام کردند و امروز هم انقلاب اسلامی به همان پشتوانه پویا شده است.
به گفته وی این پویایی به جایی رسید که هفتمین قدرت دفاعی دنیا هستیم و اگر در سال های انقلاب شعار می دادیم « امروز ایران، فردا فلسطین » این امر محقق شد و سربازان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، در مجاورت با مرز رژیم غاصب صهیونیستی حضور دارند.
 انصاری ادامه داد: اصلی ترین راه رسیدن به این موفقیت تقویت فرهنگ عاشورایی است همان فرهنگی که از امام حسین(ع) در دوران انقلاب و دفاع مقدس به ارث بردیم و با ایثار، صبر، استقامت، ولایت پذیری و تبعیت از ولایت فقیه، به یکی از بزرگترین قدرت های دفاعی منطقه تبدیل شدیم.
وی اظهار کرد: فرهنگ عاشورایی در دوران انقلاب و دفاع مقدس قوت گرفت و امروز وظیفه انقلابیون خصوصا تشکل های ایثارگری باز تولید این فرهنگ و رواج آن در بین جوان هایی است که در زمان انقلاب و دفاع مقدس به دنیا نیامده بودند.

** اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی است
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند «اهمیت فضای مجازی امروز به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است»، گفت: امروز ضربه زدن به پایه و اساس انقلاب رویکرد جدید استکبار در فضای مجازی است و به همین لحاظ ایثارگران دیروز باید سربازان جنگ نرم، امروز باشند.
انصاری، تصریح کرد: تحریف، تخریب و فراموشی سه آفت اساسی تهدید فرهنگ ایثار و شهادت است و حفاظت از فرهنگ عاشورایی، یکی از مهمترین وظایف تشکل های ایثارگری است.
به گفته وی تشکل های ایثارگری و به تبع آن فرهنگی در کشور باید به دنبال شناسایی آفت های جامعه خصوصا فضای مجازی باشند و با فعالیت های فرهنگی جذاب برای جوانان و بازگو کردن تاریخ انقلاب و دفاع مقدس، آفت ها را کنار بزنند و روحیه ایثار و شهادت را در بین این قشر آسیب پذیر در جامعه نهادینه کنند.
در ادامه این گردهمایی تعدادی از نمایندگان خانواده های شهدا، آزادگان و ایثارگران به بیان مشکل خود پرداختند.
انصاری در پاسخ به برخی از سئوال ها افزود: در مقابل زحمت ها و رشادت هایی که این قشر از جامعه در پاسداری از نظام کشیدند هیچ خدماتی در شان آنها نیست، تمام سعی خود را در خدمت گذاری صادقانه به جامعه هدف به کار خواهیم برد.
به گفته وی 80 درصد قانون جامع خدمات ایثارگران اجرایی شد و بقیه را پیگیری هستیم ، امیدواریم با اجرایی شدن 100 درصد این قانون مشکل اساسی ایثارگران رفع شود.
همچنین فاز یک گلزار شهدای بیرجند با حضور قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولان خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند ، افتتاح شد.
در فاز یک این پروژه هزار و 500 متر مربع از قطعه یک گلزار شهدای بیرجند با اعتبار پنج میلیارد ریال مسقف شد که برای عملیات کف سازی آن هشت میلیارد ریال نیاز است.
مجتمع فرهنگی زینبیه ( هیات آزادگان بیرجند) هم که با زیربنای هزار و 400 مترمربع با همکاری خانواده های آزادگان و معتمدان معین، بنیاد شهید و امور ایثارگران و شهرداری بیرجند ساخته شد، امروز فاز دوم آن به بهره برداری رسید.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :