نماینده ولی‌فقیه در قزوین در همایش سنگر فیروزه‌ای:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: مساجد دانشگاه فراگیری ایمان هستند و مردم هم ایمان را که یکی از عوامل پیروزی انقلاب بود، از این دانشگاه فرا گرفتند.
کد خبر: ۳۷۳۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳ 07 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در همایش سنگر فیروزه‌ای که در مسجدالنبی‌(ص) شهر قزوین برگزار شد، با بیان اینکه فعالیت‌های مذهبی و قرآنی در مساجد نقش مهمی در تربیت جوانان دارد، اظهار داشت: از خداوند می‌خواهیم برکات عظیم دانشگاه سیاسی و مذهبی انقلاب را روزی دل‌های مؤمنان قرار دهد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران برخاسته از قرآن است و سند مشروعیت انقلاب هم برگرفته از آیات قرآنی، سیره و سنت پیامبر‌(ص) و ائمه‌اطهار(ع) است.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: آدم‌هایی که پاک نبوده و قلب آن‌ها شیرینی ایمان و ولایت پیغمبر(ص) و ائمه‌اطهار‌(ع) را نچشیده است، انقلاب را درک نمی‌کنند.

عابدینی ادامه داد: امدادهای غیبی یکی از مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بود که خداوند به برکت ایمان، رهبری و وحدت به ملت ایران عنایت کرد.

وی شرح صدر را یکی از ویژگی‌های بارز امام خمینی‌(ره) برشمرد و افزود: خداوند به واسطه شرح صدر علومی را به انسان‌ها می‌آموزد که در هیچ مدرسه‌ای آموزش داده نمی‌شود و امام راحل از این نعمت خدایی برخوردار بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و اذعان کرد: مساجد دانشگاه فراگیری ایمان هستند و اقشار مختلف مردم مؤمن در دوران انقلاب دانشجویان این دانشگاه بودند و ایمان را که یکی از عوامل پیروزی انقلاب بود، از این دانشگاه فرا گرفتند.

عابدینی با بیان اینکه اساتید دانشگاه مساجد، امام جماعت‌ها هستند، عنوان کرد: پیش از انقلاب اسلامی ملت ایران در این دانشگاه گردهم آمده و در آن علم و دانش را فرا می‌گرفتند و به مردم می‌آموختند.

وی با تأکید بر اینکه مساجد عامل وحدت بین اقشار مختلف مردم به شمار می‌آیند، تصریح کرد: وحدت یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بود و به دلیل اینکه این وحدت توحیدی بود، اثرگذار و ماندگار شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: امدادهای غیبی در دوران مبارزات انقلابی هر جا به نقطه کوری رسیدیم روشنمان کرد و هر جا بن‌بستی پیدا می‌شد، درهای موفقیت را به روی مؤمنان می‌گشود.

عابدینی تشریح کرد: برای استمرار و صدور انقلاب اسلامی نیازمند چهار عاملی هستیم که انقلاب را به پیروزی رساند و این دو هدف را باید با جدیت دنبال کنیم.

وی تصریح کرد: پرهیز از حسد، بخل، عداوت، دشمنی، دروغ، غیبت، دنیاپرستی و دست‌گیری مظلومان و ستم‌دیدگان رسالت همه مردم جامعه محسوب شده و مسیر استمرار و صدور انقلاب اسلامی را فراهم می‌کند.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: یکی از رسالت‌های جدی امام جماعت‌ها انتقال آرمان‌های انقلاب و امام خمینی‌(ره) به نوجوانان است و اگر این کار به درستی صورت بگیرد، رسالت انقلابی خود را انجام داده‌ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :