معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه قزوین مطرح کرد
معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به برگزاری آزمون پنجمین طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان گفت: 7 هزار حافظ در این آزمون شرکت کرده‌اند.
کد خبر: ۳۷۹۷۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ 18 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، سعید رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به برگزاری آزمون پنجمین آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور این آزمون صبح امروز در 12 نقطه استان قزوین هم برگزار شد.

وی افزود: یکی از اهداف مهم سازمان اوقاف و امور خیریه، برگزاری چنین آزمون‌هایی در پنج سال گذشته بوده است و در این حوزه تربیت یک میلیون نفر حافظ برعهده سازمان اوقاف و امور خیریه بوده و براساس آمار اعلام شده این آمار از یک میلیون نفر هم گذشته است.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: سهمی که برای تربیت حافظان در سال جاری برای این استان پیش‌بینی شده شامل 6 هزار و 700 نفر است؛ آمار ثبت‌نامی 211 مربی در 196 نقطه استان قزوین طرح تربیت حافظان قرآن کریم از اواخر سال جاری آغاز شده است.

رحیمی عنوان کرد: در آزمون پایانی طرح تربیت حافظان قرآن کریم حافظان باید حداقل 70 امتیاز را کسب کنند تا گواهی‌نامه برای آن‌ها صادر شود.

این مسؤول گفت: در مرحله پنجم آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم، سه هزار حافظ از استان قزوین شرکت کردند که این آزمون صبح امروز در 12 نقطه از جمله شهرستان‌های البرز، آبیک، آوج، تاکستان و بویین‌زهرا و بخش‌های زیر مجموعه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: باتوجه به اینکه پنجمین دوره آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم در 31 استان کشور برگزار شده است، این آزمون به عنوان یک رویداد بزرگ قرآنی محسوب می‌شود.

رحیمی به دستاورد برگزاری آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم اشاره و عنوان کرد: گواهی‌نامه آموزشی برای شرکت‌کنندگانی که حداقل نمره را کسب کرده‌اند، اهدا می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: طی سال جاری 160 مربی که به صورت انفرادی تدریس می‌کردند، آن‌ها را شناسایی و به دوره تربیت مرکز حافظان تربیت مربی قرآن کریم در شهر قم معرفی کرده‌ایم و بعد از برگزاری آزمون به صورت شفاهی و کتبی در استان قزوین این شرکت‌کنندگان به شهر قم اعزام می‌شوند و توسط اساتید آموزش‌ها و دوره‌های لازم را می‌گذرانند.

وی مطرح کرد: طی چند سالی که آزمون‌های تربیت حافظان استان قزوین را برگزار کرده‌ایم با استقبال مناسبی همراه بوده و آمار ثبت‌نام در سال‌های گذشته برابر یک هزار و 700 نفر بوده است درحالی که این آمار طی سال جاری به هفت هزار نفر افزایش یافته است.

رحیمی تصریح کرد: افرادی که در سال‌های گذشته در طرح تربیت حافظان قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند همچنان در کلاس‌ها شرکت کرده و محفوظات خود را افزایش می‌دهند.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: به کمک قرآن کریم توانستیم در سطح کشوری موفقیت‌هایی را به دست آوریم چراکه استقبال مناسبی از سوی حافظان صورت گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :