شهردار اردبیل تاکید دارد این شهر نیازمند اجرای سیستم استخراج اطلاعات مکانی است.
کد خبر: ۳۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹ 09 February 2015

صدیف بدری در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح راهبردهای شهرداری اردبیل برای سال آینده، تصریح کرد: شهرداری اردبیل از جمله راهبردها و سیاست های خود در سال آینده را تهیه نقشه به هنگام شهری و اجرای سیستم های استخراج اطلاعات مکانی شهر قرار داده است.

وی افزود: این مهم در اجرای طرح های ممیزی املاک، مکان یابی و فضاسازی ها موثر خواهد بود و می تواند اطلاعات جامعی از نقشه شهر را در اختیار قرار دهد.

شهردار اردبیل به ضرورت مناسب سازی فضاهای شهری تاکید کرد و گفت: بر همین اساس در برنامه های سال آینده فضاسازی جهت تردد راحت تر معلولان جسمی و حرکتی مورد توجه است.

بدری به ضرورت توجه ساخت و ساز ها به این راهبرد اشاره کرد و افزود: توسعه فعالیت های فنی و عمرانی و اجرای طرح های ساماندهی بافت های ویژه در کنار هدایت و دفع آب های سطحی، اجرای طرح های گردشگری و ارتقا کیفی معابر شهری در دستور کار است.

وی توجه خاص به توسعه پارک ها و فضاهای سبز را یادآور شد و تصریح کرد: به همین منظور توسعه عادلانه اعتبارات عمرانی در مناطق چهارگانه و تعریف پروژه های بهسازی در چهارچوب سند چشم انداز و برنامه استراتژیک پنج ساله پیش بینی شده است.

شهردار اردبیل با تاکید به نقش پژوهش در مدیریت شهری افزود: توسعه آموزش و پژوهش در قالب طرح جامع آموزشی کارکنان و طرح های پژوهشی و مطالعاتی بر اساس نظام نامه جامع آموزشی و پژوهشی شهرداری مورد توجه است.

به گفته بدری در همین راستا شهرداری در نظر دارد به صورت ویژه به توسعه فناوری اطلاعات و حرکت در جهت هوشمند سازی شهر در عرصه مدیریت شهری ورود کند.

وی تاکید دارد که مدیریت شهری باید با توجه به تقویت سازو کارهای مدیریت و نظارت بر هزینه کرد اعتبارات به ویژه برقراری نظام ارزیابی عملکرد و کنترل پروژه باشد.

شهردار اردبیل اضافه کرد: همچنین افزایش بهره وری و کارآیی، بهبود منابع انسانی، توجه به آموزش های مهارتی کارکنان و ارتقا سطح علمی آنها از ملزومات ارتقا مدیریت شهری در اردبیل است.

بدری با تاکید به ضرورت تعیین اهداف کمی و شاخص های ارزیابی عملکرد ادامه داد: شهرداری اردبیل در نظر دارد سال آینده در راستای اجرای تکالیف مندرج در قانون برنامه پنجم توسعه کشور در حوزه شهرداری ها گام بردارد.

وی افزود: از جمله مهمترین سیاست های پیش رو برون سپاری و واگذاری وظایف به بخش خصوصی و هدایت درآمد به سمت هزینه کرد در حوزه وظایف اصلی و قانونی شهرداری ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :