کد خبر: ۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۶ 19 January 2015
 رئیس کمیته امداد قائمشهر، بزرگ‌ترین مشکل دریافت تسهیلات بانکی را اختلاف نظر بانک‌ها در تعیین تعداد ضامن عنوان کرد.
 
به گزارش فارس، ابوالحسن رنجبر امشب در جلسه شورای اداری این شهر اظهار کرد: در سال 93، سه میلیارد و 900 میلیون تومان تسهیلات اشتغال برای شهرستان قائمشهر و سیمرغ اعتبار در نظر گرفته شد.

رئیس کمیته امداد شهرستان قائم‌شهر افزود: سهم شهرستان قائمشهر سه میلیارد و 545 میلیون تومان بود که تا به امروز فقط 60 درصد آن جذب شد.

وی با بیان اینکه برای این مبلغ، 270 فقره پرونده به بانک‌ها ارسال شد خاطرنشان کرد: تاکنون 168 نفر از منابع بانکی، تسهیلاتی بالغ بر دو میلیارد و 120 میلیون دریافت کردند.

رنجبر، اختلاف سلیقه بین بانک‌ها  برای دریافت ضامن را بزرگ‌ترین مشکل دریافت تسهیلات بانکی عنوان کرد و گفت: بانک رسالت قائمشهر برای پرداخت تسهیلات 15 میلیون تومانی به یکی از مددجویان، درخواست چهار فقره چک و چهار ضامن کرد که این موضوع با اعلام بانک مرکزی مبنی بر اینکه وام تا سقف 15 میلیون تومان یک ضامن بیشتر نمی‌خواهد مغایرت دارد.

رنجبر یادآور شد: خانواده‌های محروم که زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار می‌گیرند باید از حمایت‌های لازم برخوردار شوند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قائمشهر نیز بیان کرد: کاهش مدت زمان بازپرداخت اقساط وام توسط دو بانک ملی و رفاه، مددجویان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

رقیه اکبری ادامه داد: مشکل در بانک ملی با پیگیری‌های لازم انجام شد اما در بانک رفاه مشکلات همچنان باقی است.

وی با بیان اینکه 15 میلیارد و 600 میلیون تومان به طرح ‌های بهزیستی شهرستان قائمشهر اختصاص داده شد بیان کرد: 130 طرح معرفی شد که برای 99 طرح 11 میلیارد و 620 میلیون ریال  پرداخت شد.

این مسئول در پایان تشریح کرد: با توجه به اعتبار مورد نظر که به بانک‌های عامل بهزیستی ابلاغ شده بود فقط از طرف بانک توسعه و تعاون از 25 طرح رسیده 16 طرح مورد قبول واقع شد تا مددجویان تسهیلات لازم را دریافت کنند.
برچسب ها: بانک ، مازندران ، مددجویان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :