استاندار کرمانشاه گفت: حقوق شهروندی که یکی از وعده های ریاست محترم جمهوری می باشد یک حرکت جدید در کشور است.
کد خبر: ۳۸۴۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲ 25 February 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ دکتر اسداله رازانی در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی که با حضور جانشین بازرسی ستاد صیانت از حقوق شهروندی وزارت کشور در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: در خصوص صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در سنوات گذشته کارهایی صورت گرفته بود اما این موضوع یکی از وعده های ریاست محترم جمهوری بود که به عنوان یک کار بزرگ و جدید در فضای فکری و سیاسی کشور شکل گرفت.

وی با اشاره به سیاست ها و برنامه های وزارت کشور در فضای داخلی کشور گفت: با اشاره به وعده های دکتر روحانی مبنی بر تحقق صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی، وزارت کشور در سطح کشور و استانداری ها در سطح استان ها موظف شدند که به به نهادسازی و تشکیلات جدید این موضوع توجه کنند.

دکتر رازانی تصریح کرد:دکتر روحانی در تاریخ 29 آذر ماه سالجاری از منشور حقوق شهروندی رونمایی کردند و این منشور چیزی جدا از قانون اساسی نیست و نخسه ای از قانون مغفول مانده و به روز از همین قانون است و یک حرکت معمولی و ساده نیست بلکه یک حرکت جدید است.

وی با اشاره به نیازها و شرایط مختلف در هر دوره زمانی تصریح کرد: جامعه ما در هر دوره زمانی یک نیازها و شرایطی را پشت سر گذاشته بطوریکه نیازها و شرایط امروز با چند سال گذشته فرق کرده و حقوق شهروندی ابلاغ شده از سوی رئیس جمهور محترم یک نیاز برتر و یک نیاز روز است بنابراین باید توجه کنیم که سرعت تحولات بسیار بالا است و این حقوق شهروندی با توجه به تحولات زمان نگاشته شده است.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم که این منشور در استان ما با دقت کامل تمامی اصول آن مورد توجه قرار گیرد و با جدیت تحقق آن تلاش شود.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: روشهای اداری امکان دارد گرفتار آسیب هایی گردد لذا نباید از بندهای مختلف حقوق شهروندی غفلت شود و گزارشاتی واقعی و ملموس آنچه مطابق با واقعیت است، ارائه گردد.

دکتر رازانی با بیان اینکه که نجات در صدق است گفت: چنانچه در نظر است که دستگاهی در زمینه رعایت حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی معرفی شود حتماً باید تمامی مباحث مربوط به آن مورد توجه قرار گیرد و همچنین اداراتی که هم در این زمینه عملکرد مثبتی نداشته اند معرفی شوند بنابراین دستگاه های ذیربط برای تغییر در این حوزه باید تمهیدات ویژه ای بیاندیشند و با یک کارشبانه روزی تغییرات را در این حوزه فراهم سازند.

استان کرمانشاه استان موفق در زمینه تلاش برای تحقق حقوق شهروندی

همچنین در این جلسه جانشین بازرسی ستاد صیانت حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور نیز گفت: حقوق شهروندی هم در زمینه ترویج عفاف و حجاب و هم صیانت از حقوق شهروندی مصداق پیدا می کند و در این زمینه صداوسیما و وزارت ورزش و جوانان بیشترین تکیلف را به عهده دارند.

علی ملازاده افزود: اصل حجاب و پوشش عفاف و حیا است که اینها با کارهای فرهنگی و آموزشی محقق می شوند و حقوق شهروندی در بحث رضایتمندی مردم و کاهش تخلفات است که در این راستا برنامه های وزارت کشور تدوین و اجرایی شده است.

وی بیان داشت: در ارزیابی های صورت گرفته استان کرمانشاه در زمینه حقوق شهروندی از استان های موفق است که تاکنون در راستای افزایش حجاب و عفاف، توجه به محله های آلوده حاشیه نشین، بازرسی های مستمر از ادارات و دستگاه های مختلف و گسترش برنامه های شهروندی در سطح جامعه، هماهنگی با ستاد امربه معرف و نهی از منکر، کاهش فرآیندهای اداری اقدامات موثری انجام داده که جای تشکر و تقدیر دارد.

وی گفت: مقام معظم رهبری در دیدارهای خود با مسئولین در خصوص تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی و استفاده از ظرفیت های مردمی در کاهش این آسیب ها تاکید کرده اند و از مسئولین خواسته اند که نهایت تلاش خود را برای کاهش آسیب های اجتماعی از جمله حاشیه نشینی، طلاق، مفاسد اجتماعی و اعتیاد بکار گیرند.

در این جلسه فرمانداری ها و اداراتی که در زمینه تحقق حقوق شهروندی تلاش بیشتری داشته اند، مورد تقدیر قرار گرفتند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :