معاون میراث‌فرهنگی اصفهان :
تابناک: معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در ۴ دوره سفر استانی هیئت دولت، ۹۸ منطقه نمونه گردشگری مصوب به استان اصفهان تعلق یافت و تاکنون مطالعات امکان سنجی ۶۰ منطقه نمونه توسط سازمان انجام شده است.
کد خبر: ۳۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸ 24 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، حمید امینی با اشاره به مناطق نمونه گردشگری استان اصفهان اظهار داشت: منطقه‌ای که در جوار جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، مذهبی، طبیعی و گردشگری قرار گرفته و به منظور ارائه خدمات به گردشگران توسط بخش غیردولتی براساس ماده 8 قانون و آئین نامه مربوطه تاسیس و اداره می‌شوند، منطقه نمونه گردشگری است.

وی افزود: مناطق برحسب ظرفیت در 4 سطح بین المللی، ملی، استانی و محلی برای ارائه خدمت به گردشگران داخلی و خارجی ایجاد می‌شوند، هر منطقه دارای مراکز خدماتی، رفاهی، فرهنگی و گردشگری مانند اقامتی، پذیرایی،خرید، تولید وعرضه صنایع دستی، فرهنگی، هنری، تفریحی، ورزشی است.

معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بیان کرد: استانداردهای کیفی مربوط به هر یک از این خدمات براساس قوانین و مقررات مربوط، توسط وزارتخانه‌ها و نهادهای مسئول تعیین و به وسیله سازمان به سرمایه‌گذار ابلاغ می‌شود.

امینی با بیان اینکه در کل کشور هزار و 168 منطقه نمونه تصویب شده است گفت: این موضوع یکی از چالش‌های بزرگ سازمان تبدیل شده و به نظر اکثرکارشناسان امر، مصوبات بی‌ضابطه، غیرکارشناسی و سراسیمه بوده و نیازبه ساماندهی جدی دارد.

وی تصریح کرد: در خلال 4 دوره سفر استانی هیئت دولت، 98 منطقه نمونه گردشگری مصوب به استان اصفهان تعلق یافت و تاکنون مطالعات امکان سنجی 40 منطقه نمونه توسط سازمان انجام شده است.

معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار داشت: در این میان، برای سرمایه‌گذاران 20 منطقه نمونه استان تاکنون مورد موافقت تاسیس صادرشده و فاز نخست 6 منطقه نمونه گردشگری به بهره‌برداری رسیده که این مناطق شامل تالاب گاوخونی، مشهداردهال، متین آباد، کاروانسرای مادرشاه،پل بابامحمود و ورتون است.

وی با اشاره به تعهد دولت مبنی بر تامین زیرساخت‌های گردشگری مناطق نمونه تا ورودی این مجموعه ها اظهار داشت: از سال 84 تاکنون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان مبالغ زیادی از اعتبارات ملی و استانی را صرف ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در مناطق نمونه استان اصفهان کرده است.

امینی بیان کرد: این اعتبارات صرف ایجاد زیرساخت‌هایی نظیر ایجاد جاده برای دسترسی به منطقه نمونه ورتون، تاسیسات مخابرات و جاده دسترسی (و آسفالت آن ) به منطقه نمونه، گازکشی منطقه تالاب گاوخونی، برق کشی و آبرسانی منطقه گلستان کوه خوانسار، جاده دسترسی و محوطه سازی مشهد اردهال است.

وی خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر به دلیل کسری درآمدهای دولت، مبالغ اختصاص یافته برای این مصارف به مراتب تنزل یافته و به صورت یکی ازخواسته‌های جدی سرمایه‌گذاران مناطق نمونه از بخش دولتی درآمده و تلاش ما برای مجاب کردن مسئولان ارشد سازمان در تهران، مسئولان ارشد استان و نمایندگان مجلس برای اختصاص اعتبارات بیشتر برای تکمیل این زیرساخت‌ها و پرهیز از اختصاص‌های قطره چکانی و ناچیز همچنان ادامه دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :