خانه هلال در روستاي بساب در شهرستان بافق در راستاي خدمت‌رساني به مردم در مواقع لزوم راه‌اندازي شد.
کد خبر: ۳۹۰۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ 07 March 2017

به گزارش تابناک یزد،زهرا نیکخواه، مسؤول خانه هلال بساب اظهار داشت: بر اساس طرح پیشنهادی دولت در راستای صدور مجوز تأسیس خانه هلال در استان‌ها و شهرستان‌های کشور، هلال احمر استان یزد به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص منطقه سبزدشت اقدام به راه‌اندازی خانه هلال در یکی از روستاهای این منطقه کرد.

وی افزود: بساب نزدیک‌ترین روستا با فاصله 25 کیلومتر به کوهبنان در استان همجوار است و با توجه به اینکه کوهبنان از مناطق زلزله‌خیز به شمار می‌روند، خانه هلال بساب با هدف امداد و نجات در مواقع لزوم به ویژه در زمان بحران و کمک‌رسانی به مردم راه‌اندازی شد.

نیکخواه با اشاره به مسؤولیت خود در خانه هلال بساب یادآور شد: اقدامات لازم در زمینه تأمین نیرو و آموزش افراد همچنین تجهیز کامل خانه هلال انجام شده و در حال پیگیری امور برای ارائه خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مردم هستیم.

مسؤول خانه هلال بساب که به کار پرستاری و مامایی در مرکز بهداشت بساب نیز مشغول است، در مورد خدمت‌رسانی در ایام نوروز نیز بیان کرد: در ایام عید نوروز به صورت شبانه‌روزی هم در چادر امداد نجات با هدف امداد و راهنمایی مهمانان نوروزی و هم در مرکز بهداشت بساب در راستای ارائه خدمات مطلوب به بیماران و در امر بهداشت و درمان و فوریت‌های پزشکی در خدمت مردم منطقه سبزدشت و مهمانان نوروزی هستیم.

به گزارش فارس، روستای بساب از روستاهای بخش مرکزی شهرستان بافق در استان یزد و از روستاهای دهستان سبزدشت این شهرستان است.

بساب بر اساس آخرین سرشماری دارای 51 خانوار و 171 نفر جمعیت است اما به دلیل بهره‌مندی از آب‌ و هوای خوب، در ایام نوروز و روزهای پایان هفته همواره میزبان گردشگرانی از مناطق مختلف کشور و استان است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :