دادستان شهرستان البرز:
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز گفت: نباید از تأثیر اعتیاد در بروز آسیب‌های اجتماعی غافل شد و برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری را در این زمینه تدارک دید.
کد خبر: ۳۹۰۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸ 07 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، محمود محمودخانی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اظهار داشت: اعتیاد یک نوع بیماری است که باید برای درمان آن کوشا بود و باید ساماندهی بیماران معتاد در دستور کار همه مسؤولان دستگاه‌ها به عنوان وظیفه قانونی و شرعی قرار گیرد تا بتوان با شناخت عوامل اعتیاد در ریشه‌کنی آن از جامعه گام‌های مؤثر برداشت.

وی با بیان اینکه هم‌افزایی در ریشه‌کنی اعتیاد ضروری است، ادامه داد: مهم‌ترین و اساسی‌ترین اقدام در راستای پیشگیری، برنامه‌ریزی برای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به افراد جامعه است و مسؤولان و ارگان‌های دولتی به تنهایی نمی‌توانند در امر مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر وارد عمل شوند و باید در این زمینه از مشارکت‌ها و کمک‌های مردمی هم استفاده شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز اضافه کرد: استفاده از تجربیات میدانی و نقش‌آفرینی در ایجاد حرکت بنیادی برای مبارزه با اعتیاد باید صورت گیرد، و در راه مبارزه با اعتیاد نباید نگاه جزیره‌ای داشت بلکه باید آهنگ بهبود در استان با هم‌افزایی همه نهادهای مسؤول نواخته شود.

محمودخانی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی باید در راستای کاهش آسیب اجتماعی در جامعه تلاش کنند، مطرح کرد: چنین به نظر می‌رسد که بتوان با آموزش افراد در سنین مختلف در افزایش ارتقا دانش آن‌ها نسبت به مقوله اعتیاد نقش مهم ایفا کرد بنابراین این مهم به تنهایی تحقق پیدا نمی‌کند و لازمه آن مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی تصریح کرد: پیشگیری و ارتقای آگاهی و اطلاعات مردم، بهترین راه مقابله با اعتیاد است و قطع به یقین این مهم در توقف روند فعلی کاهش سن اعتیاد مؤثر است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز توضیح داد: فرهنگ‌سازی برای کاهش رفتارهای پرخطر باید از مدارس آغاز و در مراکز دانشگاهی تداوم یابد چراکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ریشه در اعتیاد و مسائل ناشی از آن دارد از این رو توجه به کارهای فرهنگی و پیشگیری در این حوزه ضروری است.

محمودخانی یادآور شد: یکی از برنامه‌هایی که دستگاه قضایی استان قزوین دنبال می‌کند، موضوع جمع‌آوری معتادان متجاهر است که اجرای آن در استان اثرات مطلوبی را به دنبال داشته و در کاهش جرائم هم مؤثر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :