محبی بیان کرد: 100درصد کمکهای به دست آمده از صندوقهای صدقات استان در امورات مختلف مددجویی هزینه می شود و حتی یک ریال حقوق از محل این صندوق ها پرداخت نمی شود.
کد خبر: ۳۹۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷ 09 March 2017
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی 11ماهه امسال 2191 شغل در استان توسط این نهاد ایجاد شد.
 فرید محبی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در کمیته امداد امام خمینی(ره) متولی ایجاد اشتغال خرد و کوچک هستیم، افزود: این میزان اشتغال با اعتباری بالغ بر 29میلیارد و 533میلیون تومان ایجاد شده اند که بانکهای عامل نیز در این زمینه همکاری و مساعدت خوبی داشته اند.
وی بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد طی 10ماهه سال جاری رتبه اول کشور را در زمینه اشتغال کسب کرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان 100میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغالزایی و خودکفایی خانواده های تحت حمایت امداد ابلاغ شد.
محبی تصریح کرد: از محل طرحهای خودکفایی 902خانوار در استان کهگیلویه و بویراحمد از چرخه حمایت امداد خارج شده اند.
وی ادامه داد: به 4137نفر از خانواده های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان کهگیلویه و بویراحمد آموزشهای فنی و حرفه ای داده شد که 209میلیون تومان در این زمینه هزینه شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: 1739مورد عملیات عمرانی مسکن مددجویان تحت پوشش این نهاد را در استان داشته ایم که مربوط به ساختمانها مددجویی در شهرها و روستاها و تعمیرات کلی و جزئی مددجویان بود.
محبی تاکید کرد: در زمینه اردوهای فرهنگی و مذهبی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد یک میلیارد و 377میلیون تومان هزینه شده است. همچنین 1436مورد جهیزیه با اعتبار دو میلیارد و 815میلیون تومان به زوج های جوان تحت پوشش این نهاد اهدا شد.
وی گفت: 1200مورد از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان پشت نوبت دریافت جهیزیه هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد افزود: 99هزار و 246صندوق صدقه کوچک، متوسط و بزرگ در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که کل درآمد حاصل از آنها طی 10ماهه سال جاری دو میلیارد و 200میلیون تومان بود و امیدواریم با ساماندهی صندوق ها این میزان را افزایش دهیم.
محبی بیان کرد: 100درصد کمکهای به دست آمده از صندوقهای صدقات استان در امورات مختلف مددجویی هزینه می شود و حتی یک ریال حقوق از محل این صندوق ها پرداخت نمی شود.
وی خاطرنشان کرد: کمک حامیان ایتام استان کهگیلویه و بویراحمد نیز سه میلیارد و 500میلیون تومان بوده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیش از 5000واحد مسکونی مددجویان این نهاد باید در استان بهسازی و ساخته شود، نیاز به احداث 1000واحد مسکن شهری در استان هست و همچنین 7500واحد سرویس بهداشتی و حمام پشت نوبت وجود دارد.
محبی با اشاره به نیاز به توسعه مشارکت مردمی ادامه داد: 87درصد از کمک ها در استان دولتی، 8درصد اختصاصی و پنچ درصد کمک های مردمی هستند این درحالی است که 70درصد دولتی و 30درصد مردمی و مشارکتی است.
وی عنوان کرد: 13درصد از جمعیت استان تحت پوشش خدمات حمایتی این نهاد و 800خانوار استان با جمعیتی بالغ بر 1600نفر نیز پشت نوبت برای قرار گرفتن تحت حمایت هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در حوزه خدمات رسانی کمیته امداد منابع محدود اما نیازمندیها نامحدود هستند و عوامل متعددی در فقر دخیل است.
محبی اضافه کرد: سند کاهش فقر استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری حوزه اجتماعی استان و با تعریف نقشهای مشخصی برای دستگاهها و فعالان اقتصادی عمومی و خصوصی تهیه و تدوین شده است. در برخی زمینه ها نیازمندی هایی وجود دارد و منابع مالی جوابگوی آنها نیست./ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :