رئیس بیمارستان اعصاب و روان جنت شیراز گفت: با مساعدت شورا و شهرداری شیراز، بیمارستان 64 تختخوابی اعصاب و روان جنت احداث می‌شود.
کد خبر: ۴۰۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰ 27 May 2015

تابناک فارس به نقل از فارس:امیرحسین نسابه بعد از ظهر امروز در جریان بازدید رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، اظهار داشت: مرکز روانپزشکی جنت، در راستای ارائه خدمات درمانی به جانبازان اعصاب و روان، خانواده شهدا و آزادگان از سال 72 فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: خدمات روانپزشکی در سطح کشور محدود است و سال‌های بعد از دفاع مقدس کیفیت و کمیت ایده‌آل در مراکز روانپزشکی کشور وجود نداشت و از این رو بنیاد شهید تصمیم گرفت در این مقوله وارد شده و مراکزی را برای ارائه خدمات به جانبازان اعصاب و روان احداث کند.

نسابه ادامه داد: در حال حاضر بنیاد شهید در سطح کشور 11 بیمارستان روانپزشکی دارد و بیمارستان جنت شیراز یکی از این 11 مرکز است.

این مسئول اضافه کرد: ویزیت‌های روانپزشکی، خدمات روانپزشکی، کاردرمانی، مددکاری، پرستاری، ورزش، تفریح‌درمانی و ... در این مرکز و مباحث کلینیکی و پارا‌کلینیکی نیز در درمانگاه محمد رسول‌الله (ص) ارائه می‌شود.

نسابه خاطرنشان کرد: بیمارستان روانپزشکی جنت، علاوه بر جانبازان اعصاب و روان و خانواده شهدای فارس، استان‌های کرمان، بوشهر، هرمزگان و کهکیلویه و بویراحمد را نیز پوشش می‌دهد.

وی بیان کرد: مشکلی که ما داریم این است که به سبب عقب‌نشینی برای احداث خیابان، بخش بستری ما در مجاورت خیابان و سر و صدای آن قرار گرفته که برای یک بیمارستان روانپزشکی که نیاز به آرامش و سکوت دارد، به هیچ وجه مناسب نیست.

نسابه ابراز داشت: برای رفع نیازهای خود یک بیمارستان 64 تختخوابی را طراحی کردیم و مشکل ما این است که مسیر دریافت مجوزهای شهرداری کار را با کندی پیش می‌برد.

وی افزود: اگر شورای شهر در زمینه عوارض و پروانه ساختمانی و تایید نقشه به ما کمک کند می‌توانیم یک بیمارستان روانپزشکی خوب و استانداردی را برای فارس احداث کنیم.

نسابه عنوان کرد: بیمارستان‌های باجگاه و ابن‌سینا نیز که در زمینه روانپزشکی فعالیت می‌کنند هیچ یک از ابتدا برای این منظور طراحی نشدند و اگر مجوز احداث به ما داده شود با توجه به مجاورت باغ جنت، فضایی مناسب و منحصربفرد برای درمان بیماران اعصاب و روان در جنوب کشور فراهم می‌آید.

به گفته وی، فضای طراحی‌ شده بیمارستان جدید، 3 هزار مترمربع است و هیچ تداخلی با فضای سبز باغ جنت ندارد و فضاهایی از قبیل آزمایشگاه، رادیولوژی، کلینیک‌های سرپایی و ... در آن دیده‌ شده است.

محسن معین عضو شورای اسلامی شهر شیراز در این دیدار با اشاره به معافیت مراکز درمانی از عوارض، اظهار داشت: امکان واگذاری عوارض به بعد از پایان کار یا انتقال وجود دارد که در عمل مسئولان به دنبال انتقال این بیمارستان نیستند و مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی افزود: باغ جنت برای جانبازان اعصاب و روان یک فضای استراتژیک است و خوب است پس از احداث بیمارستان مدنظر، پشت بام آن را بام سبز کنید که فضایی مفرح برای جانبازان فراهم آید و بر فضای سبز منطقه نیز افزوده شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
واقعاااا به این یکی نیاز داشتید شماها.

باید زودتر دست به کار میشدید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :