فرماندار تویسرکان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 56 مورد اشتغالزایی در سامانه رسمی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان تویسرکان ثبت شده است.
کد خبر: ۴۰۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸ 28 May 2015

فرماندار تویسرکان گفت: اکنون توسعه اقتصادی با هدف اشتغالزایی و بهبود فضای کسب و کار و تولید از مهمترین اولویت های مدیریتی کشور است.

به گزارش ایرنا ؛ مهرداد موسوی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان تویسرکان افزود: در شرایط کنونی مهمترین مساله در مسیر توسعه پایدار کشور، اشتغالزایی است که در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی از اثر گذاری بالایی برخوردار است.

وی بیان کرد: شرایط کشور در مقطع کنونی یک شرایط خاص است که موجب افزایش نرخ بیکاری در سطوح مختلف جامعه شده است.

موسوی ادامه داد: درسال های گذشته کشور با سرعت به سمت صنعتی شدن حرکت نکرد و جنگ هشت ساله تحمیلی نیز بخش زیادی از توان اقتصادی و مالی کشور را به سمت و سوی خود جذب کرد و به دنبال آن تحریم های شدید اقتصادی از سوی دشمنان، به مشکلات این حوزه دامن زد.

فرماندار تویسرکان تصریح کرد: ایران کشوری پهناور با موقعیت خاص استراتژیک، برخوردار از نیروی انسانی جوان و منابع خدادادی انرژی است اما نظام سلطه از پیروزی انقلاب اسلامی با انواع تحریم های اقتصادی و فشارهای سیاسی، مشکلات زیادی برای کشور ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: اگر نظام استکبار جهانی دست از دسیسه ها و شیطنت های خود بردارد ایران به عنوان یک عضو آزاد در جامعه بین المللی از شرایط اقتصادی بهتری برخوردار خواهد شد.

موسوی خاطر نشان کرد: با این حال نباید از کنار مساله اشتغالزایی به راحتی عبور کرد زیرا میزان نرخ بیکاری در کشور بالا است.

به گفته موسوی با استفاده از ظرفیت های داخلی، امکانات و توانمندی های ملی و برنامه ریزی های دقیق راهبردی می توانیم حوزه اقتصاد و اشتغال کشور را بسیار پویاتر از شرایط کنونی بکنیم.

وی تاکید کرد: راه اندازی واحدهای تولیدی و گسترش فعالیت این دست واحدها که نیروهای انسانی جدید را وارد چرخه کار می کنند باید همواره مد نظر مسوولان و سرمایه گذاران قرار بگیرد.

موسوی اضافه کرد: به رغم لزوم اجرای دقیق قوانین و مقررات، بانک ها و دستگاه های اجرایی مرتبط باید روند پرداخت تسهیلات به افراد دارای اهلیت و متخصص در بحث کارآفرینی را روان سازی کنند.

فرماندار تویسرکان با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد یک هزار و 85 نفر بیمه اولی در سطح استان همدان داشتیم گفت: از این میزان، 950 نفر مربوط به شهرستان تویسرکان است.

وی یادآور شد: استان همدان در سال گذشته پس از استان مرکزی، رتبه برتر اشتغالزایی در کشور را به خود اختصاص داد.

امیر بنی اردلان، رییس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی تویسرکان نیز در این نشست گفت: دستگاه های اجرایی باید واحد نظارت بر روند ایجاد فرصت های شغلی در دستگاه خود را فعال کنند و برنامه های خود را برای افزایش اشتغالزایی در بخش های مختلف شهرستان اعلام نمایند.

از ابتدای سال جاری تا کنون 56 مورد اشتغالزایی در سامانه رسمی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان تویسرکان ثبت شده است.

تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است.
چقدر بي منطق اين جمله تكرار ميشود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :