با توجه به آغاز عملیات آزاد سازی الانبار در عراق و هشدارهایی که مقامات عالی رتبه منطقه از جمله دبیرکل حزب الله لبنان درباره تجزیه کشورهای منطقه داده اند، برنامه تیتر امشب شبکه خبر به بررسی تحولات منطقه به خصوص عراق پرداخت.
کد خبر: ۴۰۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷ 28 May 2015
به گزارش تابناک یزد، برنامه تیتر امشب شبکه خبر با دعوت از آقایان حاجی کارشناس مسائل خاورمیانه و ناصر کنعانی رئیس ستاد عراق وزارت امورخارجه به بررسی تحولات منطقه ، از جمله فعالیت های داعش در عراق و سوریه پرداخت.

حاجی درباره دلایل سقوط الرمادی در استان الانبار گفت که معادلات سیاسی و امنیتی منطقه با استراتژی گام به گام آمریکا و صهیونیست ها به گونه ای تعریف شده بود که با فریب افکار عمومی بتوانند بر منطقه خاورمیانه خاصه کشورهای مسلمان تسلط پیدا کنند.

بررسی اوضاع منطقه در تیتر امشب شبکه خبر

حاجی در ادامه سخنان خود به اتفاقات دوماه اخیر در عراق و سوریه و اتفاقات بسیار تلخی که در استان ادلب سوریه روی داد نیز اشاره کرد.


 

 

اما کنعانی نیز خارج کردن نیروهای مردمی از استان الانبار توسط دولت عراق را زمینه ساز سقوط الرمادی دانست ، و تاکید کرد که در ردند اشغال الرمادی و سقوط الانبار از ظرفیت ملی غفلت شده است.

بررسی تحولات عراق، برنامه تیتر امشب شبکه خبر، در روز چهارشنبه، 6 خرداد 1394 با حضور آقایان کنعانی و حاجی

 

وی به طرح آمریکا به تشکیل سه دولت در عراق و کمک مستقیم دولت عراق به نیروهای کرد و سنی نیز اشاره کرد و گفت که آمریکایی ها در طرح خاورمیانه بزرگ قصد دارند برای امنیت رژیم صهیونیستی به مهندسی ژئوپلتیک دست بزنند که البته در این خصوص موفق نبوده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :