روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شیروانچرداول درواکنش به انتشار خبر چماق سوء مدیریت ها برسر دانشگاه آزاد اسلامی شیروان چرداول در این سایت خبری ،جوابیه ای ارسال و خواستار انتشار آن دراین سایت شده است .
کد خبر: ۴۱۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳ 20 April 2017

به گزارش تابناک ایلام،روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شیروانچرداول درواکنش به انتشار خبر چماق سوء مدیریت ها برسر دانشگاه آزاد اسلامی شیروان چرداول در این سایت خبری ،جوابیه ای ارسال و خواستار انتشار آن دراین سایت شده است .
متن جوابیه به این شرح است:

احتراما در پاسخ به مطلب درج شده در آن خبرگزاری تحت عنوان «چماق سوء مدیریت ها بر سر دانشگاه/ آقای رئیس! دانشگاه آزاد چرداول را به کدام سمت می برید؟ خواشمند است برابر ماده 32 قانون مطبوعات نسبت به درج جوابیه دانشگاه آزاد اسلامی مرکز شیروان چرداول اقدام نمایید.

دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است که در سال 61 به پیشنهاد مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و کمک مادی و معنوی حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت. این دانشگاه که در یک ساختمان اجاره ای فعالیت خود را آغاز کرده بود امروز به برکت تایید و کمک امام خمینی (ره) دارای 400 واحد و مرکز آموزشی در سراسر ایران اسلامی با ببیش از 6 میلیون فارغ التحصیل، یک میلیون و 700 هزار دانشجو ، 100 هزار عضو حیات علمی و کارمند، 20 میلیون متر مربع فضای آموزشی ، رفاهی و... است و به واسطه تاسیس و گسترش این دانشگاه دورترین و محروم ترین نقاط کشور از نعمت آموزش عالی برخوردار شده‌اند. استان ایلام آخرین استان کشور است که دانشگاه آزاد اسلامی در آن تاسیس گردید و با همت مسئولان استان و تلاش مدیران این دانشگاه امروز ظرفیت این دانشگاه از 4 رشته کاردانی در سال 78 به 150 رشته در مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری افزایش یافته است و به تنهایی 60 درصد دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی استان را در خود جای داده است. دانشگاه آزاد اسلامی چرداول نیز دانشگاهی نوپا است با ظرفیت عظیم انسانی با آینده ای درخشان و امیدوار که در چند سال گذشته در تمام ایتم های سنجش روند صعودی داشته است.

فضای جذب دانشجو در استان ایلام کاملا رقابتی است چرا که استان ایلام با جمعیتی کمتر از 600 هزار نفر دارای 36 مرکز آموزش عالی است برخی مراکز آموزش عالی استان متأسفانه با کمترین تعداد هیات علمی و فعالیت تحقیقاتی و پژوهشی مشغول فعالیت هستند در حالی که دانشگاه آزاد اسلامی ایلام دارای 220 عضو هیات علمی تمام وقت و نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه یک به 32 است و این نسبت خیلی بهتر از برخی دانشگاههای دولتی است از طرفی تمام هزینه های دانشگاه آزاد اسلامی از جمله هزینه های ساخت و ساز، پرداخت حقوق کارکنان و اعضای هیات علمی ، هزینه های جاری و...صرفا از شهریه دانشجویان پرداخت می‌شود و هیچ کمکی از سوی دولت صورت نمی‌گیرد. این در حالی است که برخی مراکز آموزش عالی وصل به شیرنفت و بودجه دولت هستند. لذا بحث کاهش تعداد دانشجو فقط در دانشگاه آزاد اسلامی مطرح نمی باشد بلکه همه مراکز آموزش عالی استان با کاهش تعداد دانشجو مواجه هستند . البته با شتاب روند جذب هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی شیروان چرداول و برنامه ریزی های صورت گرفته درآینده نزدیک شاهد راه اندازی رشته‌های متنوع خواهیم بود و این شهرستان دارای پتانسیل خوب جمعیتی است. تاکید بر راه اندازی شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد و فن آوری در واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی و ورود به بحث تولید علم و تبدیل آن به ثروت و به تبع آن کاهش وابستگی دانشگاه به شهریه دانشجویان از مهمترین برنامه های دانشگاه برای کیفی سازی و تضمین آینده دانشگاه است لذا با برنامه ریزیهای صورت گرفته قطعا هیچ واحد دانشگاهی در استان ایلام تعطیل نخواهد شد و این آرزوی افراد کوته فکر و کج اندیش تحقق نخواهد یافت و دانشگاه آزاد اسلامی بالنده تر از گذشته به راه خود ادامه خواهد داد.

و اما در در خصوص مطالب مطرح شده باید دید هدف از درج مطالب اقدمات مثبت، گرفتن نتیجه دلخواه و مصادره به مطلوب است یا چیز دیگر؟ در پاسخ به این مسئله که درخواست ها با لبخندی متکلفانه است باید گفت که آیا سوال و خواسته آن شخص قانونی است یا خیر؟ آیا پاسخ سوال با لبخند باشد بهتر است یا با عصبانیت و تخطئه طرف مقابل. اگر میدانیم کسی از عهده‌ی تدریس درسی بر نمی آید و از لحاظ اخلاقی و یا علمی مناسب نیست آیا باید امانت های مردم را به او بسپاریم؟ از لحاظ این که گفته شده دانشگاه آزاد اسلامی شیروان چرداول بنای در حال ویران است در مطلب درج شده آن رسانه آمده است که این دانشگاه در حال کمک به سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است که نوعی پارادوکس در اینجا وجود دارد. ان شاء الله دانشگاه آزاد اسلامی در یک فرایند رقابتی علمی با سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خواهد توانست که این شجره طیبه را به سرمنزل مقصود برساند. دانشگاه آزاد اسلامی مرکز شیروان چرداول از لحاظ مالی بهترین وضعیت را در بین دانشگاه‌های استان دارد و در دوره مدیریت فعلی توان مالی آن به حداقل شش برابر رسیده که آمار و مستندات آن هم در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز شیروان چرداول و هم در استان و هم در سازمان مرکزی موجود است و بدخواهان بدانند این دانشگاه تا دهها سال دیگر با توجه به اقداماتی که در دوره مدیریت فعلی و مدیران قبلی انجام شده است به رشد و بالندگی خود ادامه خواهد داد.

نوشته‌اید فضای چند قطبی در دانشگاه آزاد اسلامی شیروان چرداول ایجاد شده است ، در پاسخ باید گفت که بهتر است بگوییم تک- چند قطبی. چرا که احتمالا احدی از کارکنان که مطامع شخصی غیر متعارف داشته سعی می کند به خاطر عدم پاسخ مثبت به درخواست هایش هم دانشگاه و هم سایر کارکنان را به چالش بکشد که این جفا به مجموعه توانمند دانشگاه آزاد اسلامی است.

در ارتباط با تعطیلی رشته‌ها به استحضار مردم شریف ایلام می رساند که در این دانشگاه هیچ رشته ای تعطیل نشده و در صورتی که در یک رشته تحصیلی حداقل 7 دانشجو ثبت نام نمایند آن گروه خواهند توانست که تحصیلات خود را شروع کنند و در دوره مدیریت فعلی صرفاً دانشجویانی شروع به تحصیل کرده اند که دارای سند پذیرش بوده و رشته‌های آنها مصوب بوده است. در خصوص عدم حضور رئیس دانشگاه نیز باید گفت در سه بازدید سرزده از این دانشگاه در سال قبل که پرینت حضور نیز توسط تیم های بازرسی گرفته شد، الحمدالله حضور مناسب و کافی مدیریت اثبات شده است.

در مورد سوءاستفاده و قانون‌گریزی نوشته‌اید که مصداق تشویش اذهان عمومی است و این حق برای این واحد دانشگاهی محفوظ است که در مراجع صالحه پیگیری قضایی نماید. در این دانشگاه با مراجعه به مجموعه‌ی کارکنان متوجه خواهید شد که هیچ خودی و غیرخودی وجود ندارد تعدادی از کارکنان در حال ادامه تحصیل در واحدها و مراکز دیگر و یا به‌صورت مهمان در حال ادامه تحصیل هستند. کنترل حضور دانشجو در کلاس بر عهده‌ی استاد آن درس است و دانشگاه حق دخالت ندارد.در دانشگاه آزاد اسلامی آن‌چنان شفافیت مالی وجود دارد که کسی توان سوءاستفاده و رانت‌خواری ندارد و ریاست عالیه دانشگاه جناب آقای دکتر میرزاده بر سر این مسئله بسیار حساس است و روند مالی واحدها و مرکز آموزشی از طریق چندین مرکز نظارتی رصد و بررسی می‌شود.

آمار ارائه‌شده در رابطه با تعداد دانشجویان نادرست است و این دانشگاه از حیث جذب دانشجو خوب عمل کرده است. احتمالاً نگارنده آن یادداشت به مقایسه وضعیت فعلی با 5 سال قبل پرداخته که طبیعتاً جذب دانشجو در همه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کم شده است. نوشته‌اید در سه سال قبل رتبه اول در جذب دانشجو داشته‌ایم به فرض صحت این مورد متأسفانه در 3 سال قبل یعنی در مهر 93 در چهار رشته بدون مصوبه در این دانشگاه دانشجو پذیرش‌شده که در دوره مدیریت فعلی به خاطر غیرقانونی بودن جذب در این رشته‌ها انجام‌نشده است. همان‌طور که نوشته‌اید دانشجویان سردرگم تصویب رشته و دست‌به‌سر شده‌اند که مربوط به همان 4 رشته 3 سال قبل است و سرانجام با تلاش فراوان مشکل این عزیزان در دوره مدیریت فعلی حل می‌شود.

تمام واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در قالب یک خانواده و تحت عنوان دانشگاه استانی نمود پیدا می‌کنند و امورات و تصمیم‌گیری‌های کلان دانشگاه توسط هیات امنای استانی صورت می‌گیرد لذا واگذاری سرمایه و کمک مالی صورت گرفته با مصوبه هیات امنا و سازمان مرکزی است و کسی شخصاً حق واگذاری ریالی به هیچ جای دیگر را ندارد و حتماً این سرمایه از طریق حساب فی‌مابین دوباره برگشت داده می‌شود و بارها شاهد بوده‌ایم که در سنوات گذشته کمک‌های شایانی از طریق واحد ایلام به‌عنوان واحد مادر به واحد شیروان چرداول صورت گرفته است و این روند ادامه دارد.

نوشته‌اید برخی از مدیران کمر همت به نابودی قطب علمی شهرستان بسته‌اند که در پاسخ باید گفت همان‌طور که خودتان گفته‌اید دانشگاه آزاد اسلامی مرکز شیروان چرداول سرمایه زیادی دارد که با تکیه‌بر این سرمایه ان شاء الله در آینده نزدیک ساختمان اداری و آموزشی برای آن تهیه می‌شود و حتماً عملکرد مدیریت این دانشگاه در سه سال قبل مدیریت خوبی بوده است که این مقدار انباشت سرمایه صورت گرفته و حتماً بذل و بخششی هم در کار نبوده که این دانشگاه از سایر دانشگاه‌های استان الحمدالله وضعیت بهتری دارد.

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز شیروان چرداول


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :