معاون میراث فرهنگی اصفهان:
تابناک: معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان دارای 98 منطقه نمونه گردشگری مصوب بوده که تنها برای 20 منطقه ازاین مناطق مجوزتاسیس صادرشده و سرمایه گذار دارند، گفت: استان اصفهان دارای صدها مرکز و بنای تاریخی ارزشمند هم چون حمام، کاروانسرا، خانه ، رباط و دژ و قلعه است که قابل تغییر کاربری به منظور استفاده اقامتی، پذیرایی و هرنوع سرویس دهی به گردشگران درقالب تاسیسات گردشگری است.
کد خبر: ۴۱۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸ 31 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، حمید امینی ، پیرامون سئوالی مبنی بر اینکه صنایع سنگین چگونه می توانند به کمک صنعت گردشگری بیایند، اظهار داشت: اصفهان یکی از صنعتی ترین استان های کشور بوده و کارخانجات عظیم و تولیدگری هم چون فولادمبارکه، ذوب آهن،سیمان، پالایشگاه، پلی اکریل و نیروگاه ها با تولیدات انبوه خود اعتبار و رونقی مثال زدنی به اقتصاد و صنعت کشور و اصفهان بخشیده و نیروی کار عظیمی را مشغول به کار کرده است.

وی با بیان اینکه بعضی از این کارخانجات و صنایع در حوزه های دیگر از جمله ورزش یا امور اجتماعی نیز سرمایه گذاری، مشارکت و فعالیت می‌کنند، افزود: ‌به باور بنده این، همه توان و ظرفیت این صنایع نیست و یکی از عرصه هایی که صنایع سنگین اصفهان می تواند در پیشبرد و توسعه اهداف و برنامه های آن موثر واقع شود، عرصه گردشگری است.

معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: به عنوان یک مسئول و صاحب نظر عرصه گردشگری، معتقد هستم ورود صنایع سنگین اصفهان به عرصه گردشگری می تواند تداوم بخش موفقیت ها و درخشش صنایع بزرگ استان باشد.

وی پیرامون نحوه حضور و مشارکت صنایع سنگین اصفهان در عرصه گردشگری تصریح کرد: هم اکنون ما در استان پهناور اصفهان که از تعدد و تنوع ظرفیت های گردشگری برخوردار است، به شدت نیازمند سرمایه گذاری در حوزه هایی نظیر ساخت اقامتگاه در کلاس ها و درجات محتلف، مراکز پذیرایی، مراکز تعطیلات و سرگرمی و سایر تاسیسات گردشگری هستیم.

امینی با بیان اینکه استان اصفهان دارای 98 منطقه نمونه گردشگری مصوب بوده که تنها برای 20 منطقه ازاین مناطق مجوزتاسیس صادرشده و سرمایه گذار دارند، افزود: استان اصفهان دارای صدها مرکز و بنای تاریخی ارزشمند هم چون حمام، کاروانسرا، خانه ، رباط و دژ و قلعه است که قابل تغییر کاربری به منظور استفاده اقامتی، پذیرایی و هرنوع سرویس دهی به گردشگران درقالب تاسیسات گردشگری است.

وی بیان کرد: این موارد نیاز به جذب سرمایه گذار توانمند دارد که ‌بتواند بدون چشم داشت به تسهیلات بانک ها، پروژه ای را راه اندازی کند، البته ما قائل به جذب و حمایت سرمایه گذاری های خرد و کلان، هردو باهم هستیم.

معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان خاطرنشان کرد: درحال حاضر، کاروانسراهای مرنجاب، گز، گبرآباد و قلعه هایی نظیر نهچیر مبارکه، مورچه خورت و قورتان، به دلیل حجم و زیربنای عظیم سازه ها و نیاز به مرمت های بنیادین و تاسیسات و تجهیزات فراوان، نمونه های مشخصی هستند که صاحبان صنایع سنگین اصفهان می توانند در آن‌ها سرمایه گذاری کرده و به بهره برداری برسانند.

وی پیرامون نحوه درآمدزایی صاحبان این صنایع در گردشگری اظهار داشت: به سبب ماده ٢٣ قانون مدیریت خدمات کشوری دستگاه های اجرایی از اداره و تصدی گری مکان های اقامتی منع شده که منظور مراکزی است که بسیاری از ادارات و نهادها هم اکنون در اقصی نقاط کشور به ویژه در سواحل، مشهدمقدس و شهرهای خوش آب وهوا ساخته اند و صرفا کارکنان خود را پذیرش می کنند.

امینی افزود: تفاوت تاسیسات گردشگری با این مراکز، که براساس ماده قانونی اشاره شده غیرقانونی هستند، در این است که تاسیسات گردشگری به عموم مردم خدمات ارائه می دهند و ما براساس رسالت و وظیفه خود در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وظیفه داریم امکان دسترسی آسان آحاد گردشگران و عموم مردم را به مراکز ارائه دهنده خدمات اقامتی و پذیرایی فراهم ساخته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :