کد خبر: ۴۲۳۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 13 May 2017
به گزارش تابناک یزد، مرکز اسناد و كتابخانه ملي يزد به مناسبت  روز اسناد ملی و میراث مکتوب نمایشگاهی از وظایف و شرح فرآیند واحدهای مدیریت برپا كرد .

 همزمان با هفته اسناد، نمایشگاهی از وظایف و شرح فرآیند واحدهای مدیریت اسناد و کتابخانه ملی در قالب 30 تابلو در استانداری یزد برپا شد .

هدف از برپایی این نمایشگاه معرفی و آشنایی با وظایف سازمان اسناد و کتابخانه ملی است و در آن به تشریح وظایف اسناد ملی که شامل ارزشیابی اسناد،که نحوه ارزشیابی و تعیین تکلیف سوابق راکد دستگاه‌های دولتی و وابسته به دولت، فهرست‌نویسی اسناد، مرمت اسناد، ثبت اطلاعات اسناد در سامانه و ارائه خدمات اسنادی به پژوهشگران، خرید و اهدا اسناد، ارائه شده است.

در اين نمايشگاه همچنين وظایف کتابخانه ملی که شامل فهرست نویسی پیش از انتشار(فیپا)، واسپاری کتاب و پایان‌نامه و نشریات، مبادله و اهداء و خرید کتاب، شماره استاندارد بین‌المللی کتابخانه‌ها (شابکا)، شماره استاندارد بین‌المللی پیایندها (ISSN) ، واحد تاریخ شفاهی که به جمع‌آوری اطلاعات و خاطرات و تجربیات ارزنده تاریخی از مشاهیر و شخصیت‌های سیاسی، علمی، اجتماعی، هنری و مذهبی استان در قالب صوت و تصویر می‌پردازد نيز در معرض دید عموم گذاشته شده است .

گفتني است؛ این نمایشگاه تا بیست و چهارم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :