کد خبر: ۴۲۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶ 15 May 2017
به گزارش تابناک یزد،مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد تنها در ماه‌هاي نخست سال جاري موفق به آزاد‌سازی 132 مترمربع از فضای بایگانی ادارات و دستگاه‌های دولتی استان شد.
 ارزشیابی و تعیین تکلیف اسناد راکد ادارات و دستگاه‌های دولتی استان یزد در ماه‌های نخست سال‌جاری منجر به امحا 19 هزار و 500 کیلوگرم اسناد مختلف و آزادسازی 132 متر مربع از فضای بایگانی و ادارات استان شده است .

دستگاه های دولتی که مورد ارزشیابی و تعیین تکلیف قرار گرفتند نيز شامل شرکت پست، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و سازمان تعاون روستایی استان بودند كه اوراق زائد آنها امحاء شد.

گفتني است، اوراق زائد عبارت است از هرگونه اوراق و نسخه‌هاي اضافي و مجلدات چاپي و نشريه و جزوه و مانند آنها و همچنين اسناد و اوراق راكدي كه با رعايت مفاد قانون تأسيس سازمان اسناد ملي ايران و ساير مقررات، ارزش نگهداري نداشته باشد .

يادآور مي‌شود كه قراردادهاي دولتي و عهدنامه‌ها و فرمان‌ها به هر حال جزو اوراق زائد محسوب نخواهند شد.

ضمناً شوراي اسناد ملي تنها مرجع رسمي در كشور است كه مجوز امحا صادر مي‌كند براي اين منظور همه دستگاه‌هاي دولتي مكلف هستند كه قبل از هرگونه تصميم‌گيري در مورد اسناد خود با كارشناس آرشيو ملي تماس گرفته و نسبت به انعكاس موضوع و پيگيري آن اقدام كنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :