رئیس انجمن موسیقی هرمزگان:
برگزاری مستمر جشنواره های محلی و میدان دادن به ظرفیت های موسیقی هرمزگان می تواند گامی موثر بر سر راه اصالت بخشیدن به آثار فرهنگی و موسیقیایی و سد راهی برای مقابله با تاراج آن باشد.
کد خبر: ۴۲۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸ 02 June 2015
به گزارش تابناک - جزیره، کیانوش جهانبخش عضو شورای شهر بندرعباس و رئیس انجمن موسیقی هرمزگان با ابراز تاسف از ضایعه از دست دادن غلام مارگیری به عنوان یکی از قابلیت های برجشته موسیقی نواحی کشور، با بیان این که کشورهای حاشیه خلیج فارس در تلاش برای بدست آوردن ظرفیت های موسیقی استان های جنوبی ایران هستند، گفت: برگزاری مستمر جشنواره های محلی و میدان دادن به ظرفیت های موسیقی هرمزگان می تواند گامی موثر بر سر راه اصالت بخشیدن به آثار فرهنگی و موسیقیایی و سد راهی برای مقابله با تاراج آن باشد.

وی که با تابناک گفتگو می کرد، افزود: نگاه خوبی در دولت یازدهم به موضوع موسیقی صورت گرفته و با تداوم این نگاه فرهنگی می توان روزهای خوبی را برای موسیقی کشور انتظار داشت.

جهانبخش عنوان کرد: یکی از اولویت های مهم موسیقی در جنوب کشور، تدوین کتاب موسیقی هرمزگان برای حفظ و صیانت از آن است.

رئیس انجمن موسیقی هرمزگان ادامه داد: بخش قابل توجهی از موسیقی نواحی در جنوب کشور با توجه به نزدیکی با موسیقی کشورهای حاشیه خلیج فارس در حال به یغما بردن به دست این کشورها است و اهمیت دارد تا به صورت سالانه ضمن برگزاری جشنواره های موسیقی محلی در کشور، نسبت به ضبط و آرشیو این آثار به نحو مناسبی اقدام شود.

وی اضافه کرد: فرهنگ هرمزگان حاصل سالها تلاش نسل های گذشته ما بوده که نسل به نسل به جامعه امروزی ما رسیده است و باید با صیانت از آن، برای غنی سازی ظرفیت های مختلف فکری و فرهنگی آن تلاش کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :