سرپرست اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: در راستای احیاء بافت تاریخی و قدیم بوشهر که طرح آن تدوین شده، بهسازی میادین و گذرهای این بافت مورد توجه قرار دارد.
کد خبر: ۴۳۲۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 30 May 2017
غلامرضا مرادی  صبح امروز در نشست بررسی روند اجرایی طرح‌های احیاء بافت تاریخی بوشهر با بیان اینکه این بافت از منحصربفردترین بافت‌های تاریخی کشور است اظهار داشت: بافت تاریخی بوشهر دارای 38 هکتار مساحت است که در آن بیش از 900 ساختمان و بنا با معماری گذشتگان ساخته شده است.

وی با بیان اینکه بافت تاریخی بوشهر از محلات مختلفی تشکیل شده خاطر نشان کرد: محله‌های دهدشتی، کوتی، شنبدی و بهبهانی دربافت تاریخی بوشهرمستقر است که بناهای آنها مربوط به اواخر دوره زندیه و اوائل دوره قاجاریه است.

سرپرست اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر از اجرایی شدن طرح احیاء بافت تاریخی بوشهر خبرداد و گفت: در راستای احیاء بافت تاریخی و قدیم بوشهر که طرح آن تدوین شده، بهسازی میادین و گذرهای این بافت مورد توجه قرار دارد.

مرادی، پیشرفت 55 درصدی احیا و مرمت بافت تاریخی میدان جمعه بوشهر و گذرهای منتهی به این میدان  در بافت تاریخی بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: پروژه احیا و مرمت میدان جمعه و کوچه‌های اطراف آن با هدف تجدید حیات، یکی از محورهای تاریخی شهر و ارتقاء کیفیت فضایی با اعتباری بالغ بر 7.8 میلیارد ریال در سال 95  اجرایی شده است.

وی با اشاره به نقش مهم اجرای مرمت بافت تاریخی میدان جمعه بوشهر و گذرهای منتهی به این میدان در ساماندهی آن بیان کرد: جداره سازی و ساماندهی سیما و منظر شهری، کف سازی میدان و معابر، روشنایی ساماندهی زیر ساخت و کمک به مرمت و احیاء و معابر آن از اهداف پروژه یاد شده است.

 سرپرست اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه حفظ و احیاء بافت‌های تاریخی و با ارزش، بسیار مورد توجه است افزود: اما این مناطق  متأسفانه در دهه‌های اخیر به سبب عدم مدیریت و برنامه ریزی مناسب دچار فرسودگی مطلق شده و تقریبا خالی از سکنه شده‌اند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :