تابناک: بیماران اعصاب و روان به نگاه متولیان امر بهداشت و درمان و بسیاری از اقشار مختلف مردمی بیمار درجه دو محسوب می‌شود.
کد خبر: ۴۴۳۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱ 17 June 2017
 تابناک اصفهان: اگر چه شعار مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حمایت از بیماران است اما مثل اینکه بیماران اعصاب و روان را در این برنامه حمایتی خود نگنجاندند.
 
مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعلام اینکه سالهاست بدنبال این هستیم که بیماران روانی نیز همچون سایر بیماران هستند اما نگاه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی به این بیماران نگاه درجه دو است و هیچ گاه در اولویت برنامه‌های آنها قرار ندارد.
 
موسوی با اشاره به اینکه طی سالهای گذشته با طرح اینکه اورژانس سیار همچون سایر کشورهای اروپایی راه اندازی شود که بتوانیم بیماران اعصاب و روانی را نیز با اورژانس سیار به بیمارستان‌ها اختصاص دهیم، گفت: پس از سالها مطرح کردن شاهد تخصیص نخستین آمبولانس برای انتقال بیماران اعصاب و روان هستیم که هنوز به دلیل فراهم نبودن زیر ساخت های لازم، حتی یک بیمارهم انتقال داده نشده است.
 
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به دلیل نگاهی که به بیماران اعصاب و روان دارد معتقد است که باید بخش اورژانس و بستری این بیماران نیز در خارج از شهر قرار گیرد.
 
موسوی با اعلام اینکه هنوز نگاهی که به بیماران اعصاب و روان میشود نگاهی برگرفته از نگرش‌های قدیمی و کهنه است، اعلام کرد: تاکنون بارها بدنبال انتقال بخش اورژانس و بستری این بیماران به خارج از شهر بودند که ما مقاومت کردیم.
 
وی ادامه داد:‌ بیماران اعصاب و روان نیازمند حمایت همه جانبه متولیان امر بهداشت و درمان هستند.
 
آنچه قابل تامل است اینکه انگار خود دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز به اهمیت بیماران اعصاب و روان واقف نیست به همین دلیل هنوز هم هماهنگی و یکدستی بین سازمان های مربوطه و گروه‌های مختلف از جمله بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و گروه روانپزشکی و بخش اورژانس برای ساماندهی وضعیت این بیماران شکل نگرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :