معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: در حال حاضر به دنبال احیای ورزش همگانی کارمندان دولت هستیم.
کد خبر: ۴۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵ 12 February 2015

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: در حال حاضر به دنبال احیای ورزش همگانی کارمندان دولت هستیم.

عبدالحمید احمدی  در گفت‌و‌گو با  فارس ، با بیان اینکه مصوبه ورزش کارمندان کنار گذاشته شده بود، اظهار کرد: شورای ورزش همگانی کشور راه اندازی شده که با این کار به دنبال احیای مصوبات مربوط به ورزش همگانی کارکنان دولت هستیم.

وی درباره الگو بودن ورزشکاران برای مردم جامعه به ویژه ورزشکاران نیز افزود: نمی‌توان انتظار داشت که با این مسئله در کوتاه مدت بتوانیم به تمام اهداف خود در حوزه‌های اخلاقی و ورزشی دست یابیم.

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه حرکت برای ایجاد فضای مناسب در حوزه ورزش کشور و الگوسازی مطلوب برای جوانان آغاز شده، تصریح کرد: به اعتقاد ما اگر تربیت در حوزه ورزش از حالت یک بعدی به حالت چند بعدی تبدیل و به همه ابعاد انسانی یعنی به بعد جسمانی و بعد اخلاقی توجه کنیم، موفق خواهیم شد.

وی با تأکید بر اینکه کار بر روی تقویت ابعاد اخلاقی در ورزش آغاز شده، ادامه داد: با هریک از فدراسیون‌های ورزشی به طور جداگانه جلسه گذاشتیم و خواسته‌های خود را مطرح کردیم.

احمدی با اشاره به اینکه از فدراسیون‌های مختلف ورزشی خواستیم تا در ابعاد اخلاقی و الگوسازی برنامه‌های خود را ارائه دهند، خاطرنشان کرد: وزارت ورزش و جوانان بر برنامه‌های مختلف فدراسیون‌ها از جمله اردوها، مسابقات و اعزام‌ها نظارت دارد.

وی با تأکید بر اینکه در فدراسیون‌هایی که مدیرانی از جنس فرهنگ دارند، توفیقاتی در حوزه فرهنگی به دست آمده، گفت: در این فدراسیون‌ها کار چندان سختی نداریم اما در برخی از فدراسیون‌ها که مدیران نگاه‌های اقتصادی و نتیجه‌گرا دارند، کارها سخت‌تر پیش می‌رود.

معاون وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر اینکه سعی شده یک گفتمان فرهنگی در فضای فرهنگی ورزش کشور ایجاد شود، اظهار کرد: فضای ورزشی کشور باید بدانند که چه مواردی ارزشی بوده و چه مسائلی مهم به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه وزارت ورزش و جوانان برای قهرمانی صرفاً ارزش قائل نیست، افزود: قهرمانی ارزشمند است که در آن تبانی، تقلب و دوپینگ وجود نداشته باشد.

احمدی با بیان اینکه تأکیدات رهبر معظم انقلاب مطلوب وزارت ورزش و جوانان است، تصریح کرد: در حال حاضر به دنبال ایجاد یک تعامل، همفکری و استفاده از ظرفیت‌های بیرونی برای تلطیف کردن فضای ورزشی کشور هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :