رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه گفت : این شهرستان فردا چهارشبنه بیستم خرداد میزبان جمعی از شاعران نامی کشور در برگزاری هفتمین کنگره سراسری شعر کویر خواهد بود.
کد خبر: ۴۵۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲ 10 June 2015
به گزارش تابناک یزد،جواد عادل اظهار کرد: این کنگره کشوری باحضور مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان و جمعی از مسولان استانی درمحل مجتمع فرهنگی ارشاد اسلامی این شهر برگزار می شود.
وی افزود: این کنگره در ساحل رویایی کویر در سایه سار سرو 5000 ساله شهرستان ابرکوه درموضوعات کویر در انتظار بهار، ستارگان کویر (نام آوران برخواسته از کویر) ، کویرانه (نگاه طنز آمیز به کویر) برگزار می شود.
عادل خاطرنشان کرد : این کنگره ملی در راستای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی در حوزه شعر و ادب، انجمن شعر و ادب شهرستان ابرکوه با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود .
رییس ارشاد اسلامی ابرکوه با گرامیداشت سال ملت ودولت همدلی وهمزبانی که توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده است، تاکید کرد : این شعار در رشد فرهنگی جامعه در مقوله فرهنگ بخصوص در بحث شعر تاثیر بسزائی دارد.
به گزارش ایرنا،عادل اعلام کرد: 130 شاعر از استانهای سراسرکشور افزون بر 300 اثر و سروده های خود را به دبیرخانه این کنگره ارسال کردند که از میان آثار شاعران کشوری17 اثر برجسته انتخاب شده است 
عادل ادامه داد: نمایشگاه خشنویسی و نگارگری هم از بخش های جنبی کنگره سراسری شعر کویر است.
شهرستان ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی یزد واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :