همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر:
با حضور رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور 4 مرکز پایگاه سلامت و خدمات اجتماعی در راستای توانمندسازی و ارتقاء سلامت روان جامعه هدف در گنبد کابوس افتتاح شد.
کد خبر: ۴۵۶۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ 10 July 2017
  با حضور رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور 4 مرکز پایگاه سلامت و خدمات اجتماعی در راستای توانمندسازی و ارتقاء سلامت روان جامعه هدف در گنبد کابوس افتتاح شد.

بمنظور اجرای طرح شهید شوشتری در تمامی محلات آسیب خیز شهرستان گنبدبا هدف ایجاد فرصت های برابر برای تمامی افراد جامعه،  درمراسمی باحضور براتی سده-رئیس مرکز توسعه پیشگیری ودرمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور.،مدیرکل بهزیستی استان ، دبیر شورای مبارزه با موادمخدر استان ،  نخستین پایگاه سلامت اجتماعی وپایگاه خدمات اجتماعی بصورت متمرکزدرمحله آسیب خیز اسلام آباد و سید آباد گنبدکاووس تاسیس و راه اندازی شد.

مدیرکل بهزیستی استان بابیان اینکه که، این پایگاه ها درمناطقی که مشکلات، عدم وجود فرصت‌های برابر و رشد آسیب‌های اجتماعی را دارند، ایجاد می‌شود گفت:استان گلستان دارای رتبه دوم شیوع مواد مخدر در کشور می باشد لذا ضرورت  اجرای طرح شهید شوشتری درتمامی مناطق ومحلات آسیب خیز استان احساس می شود.

 وی افزود: طرح شهید شوشتری هم اکنون در 18 محله ومنطقه آسیب خیز سراسراستان درحال اجرا می باشد که درشهرستان گنبد  محلات آسیب خیز اسلام آباد و سید آباد درمحدوده این طرح می باشند.

دکتر غفاری بااشاره به اجرای موفقیت آمیز این طرح گفت: درطرح شهید شوشتری ،معتمدین وافراد کلیدی محله های آسیب خیز به کمک کارشناسان بهزیستی آمده و دراجرای آموزش مهارت‌های زندگی و برنامه‌های پیشگیری‌محور به اداره بهزیستی شهرستان کمک می کنند.

 فرید براتی سده  در آیین افتتاح متمرکز چهار پایگاه‎های خدمات اجتماعی و سلامت اجتماعی محله‎های سید آباد و اسلام آباد شهرستان گنبدکاووس یکی از سیاست‎های راهبردی  سازمان بهزیستی را  حضور در مناطق محروم و ارائه خدمات با راه‎اندازی پایگاه خدمات اجتماعی و سلامت روان برشمرد.

وی با بیان اینکه بیش از 350 پایگاه سلامت روان و سلامت اجتماعی در سطح کشور فعال است، افزود: بیش از 250 پایگاه خدمات اجتماعی در سطح کشور وجود دارد که از این میان 16 پایگاه سلامت روان و 11 پایگاه خدمات اجتماعی در استان گلستان قرار دارد و به ارائه خدمات می‎پردازد.

رئیس مرکز توسعه و پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور ادامه داد: یکی از طرح‎های سلامت روان ارائه خدمات سلامت روان است که در گام نخست آموزش‎هایی چون تربیت فرزندان، مهارت‎های زندگی،  کنترل خشونت، کم آزاری ارائه می‎شود و سپس افرادی که به خدمات بیشتری نیازمند هستند به مراکز تخصصی‎تر معرفی می‎شوند.

براتی با بیان اینکه در این پایگاه‎ها نیاز سنجی و آمار جمعیتی احصا و دسته بندی می‎شود، تاکید کرد: با انتخاب تعدادی از مردم همان منطقه، مشکلات این عزیزان مورد بررسی قرار می‎گیرد.

وی با بیان اینکه طرح فقرزدایی اجتماع محور از دیگر برنامه‎هایی است که آن را دنبال می‎کنیم، گفت: در این طرح زنان سرپرست خانوار بیکار شناسایی و با همکاری دستگاه‎های مرتبط و ارتباط با بهزیستی و گروه همیار خدمات مالی بانکی برای ایجاد اشتغال تولیدی و رفع محرومیت ارائه می‎شود.

محمدرضا شهمرادی ، رئیس بهزیستی شهرستان گنبدکاووس در این مراسم اظهار داشت: امروز ۸ پروژه بهزیستی در شهرستان گنبدکاووس با حضور رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور در مناطق آسیب‌پذیر گنبدکاووس افتتاح شد.

وی افزود: برای پیشگیری و مبارزه با موادمخدر در مناطق آسیب پذیر، 2 پایگاه خدمات اجتماعی و 2 پایگاه سلامت اجتماعی در محله اسلام‎آباد  و سید آباد گنبدکاووس افتتاح شد.
تاکید کرد: برای پاکسازی این مناطق آلوده از سال گذشته تاکنون فعالیت‎های خوبی با همکاری دستگاه‎های اجرایی انجام شده و امیدواریم با افتتاح این پایگاه‎ها، بتوانیم در کاهش آسیب‎های اجتماعی این منطقه بیش از بیش تلاش کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :