رييس سازمان جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به توليد سالانه 360 هزار تن محصولات گلخانه‎‎اي در استان، از جايگاه دومي استان يزد در توليدات گلخانه‎‎اي كشور خبر داد.
کد خبر: ۴۵۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸ 10 June 2015
به گزارش تابناک یزد  "سيد جمال سجادي‎‎‌پور" با اشاره به سیاست دولت در راستای حمایت از اصلاح الگوی کشت و توجه به کشت‌های گلخانه‌ای، عنوان کرد: خوشبختانه با تلاش کشاورزان و تولیدکنندگان و حمایت های دولت، استان یزد توانسته است با دارا بودن يك‎‎هزار و 200 هکتار گلخانه در زمینه تولید محصولات گلخانه‌ای به ميزان سالانه 360 هزار تن، رتبه دوم کشور را در اين رابطه به خود اختصاص دهد.

وي از پرداخت 148 میلیارد ریال تسهیلات در سال گذشته به متقاضیان بخش گلخانه‌ای استان خبر داد که این میزان پرداخت منجر به راه‌اندازی 45 مورد واحد گلخانه‌ای جدید شده است.

به گزارش ایسنا، سجادی‌پور راندمان تولید در فضای گلخانه را نسبت به تولید در فضای باز 10 برابر عنوان كرد و افزود: اگر در گلخانه‎‎ها به ازای هر متر مکعب آب مصرفی، 12 کیلوگرم محصول برداشت شود، این میزان در فضای باز به ازای هر متر‌مکعب تنها 1.2 کیلوگرم خواهد بود و به همين دليل نيز در استان به لحاظ شرايط کمبود منابع آبی، استفاده از الگوی کشت‌های گلخانه‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :