آیت الله مکارم شیرازی:
انتخابات و مباحث هسته ای و سایر مسائل دیگر نباید باعث اختلاف بین مردم شود؛ چرا که اختلاف و دو دستگی در شرایط فعلی سم مهلک است و تنها خواست دشمنان را برآورده می کند؛ چرا که دشمنان در تلاشند با ایجاد اختلاف در بین مردم مذاکرات و توافق هسته ای را به شکست بکشانند.
کد خبر: ۴۵۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵ 10 June 2015
به گزارش تابناک قم، آیت الله ناصرمکارم شیرازی روز چهارشنبه در آخرین جلسه درس خارج فقه خود در سال تحصیلی جاری در مسجد اعظم قم، با تاکید بر این که باید بیش از پیش وحدت را در جامعه تقویت کرد، افزود: اختلافات در شرایط فعلی همچون سم، مهلک و کشنده است.

وی ابراز داشت: دشمنان ما هر روز بهانه و خواسته تازه ای دارند و حتی اگر توافق نیز شود، بهانه های دیگر شروع می شود لذا امیدواریم ملت ما بیدار شده و ماه رمضان ماه وحدت، پاکی و قداست در بین ما باشد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به این که اکنون بیش از همیشه نیازمند وحدت هستیم تاکید کرد: ساده لوحی است که فکر کنیم توافقی در مذاکرات هسته ای بشود و غربی های ستمگر و افزون طلب دست از سر ما بر دارند چراکه آن ها مساله جدیدی چون حقوق بشر را پیش خواهند کشید. 

وی افزود: تا تسلیم اینها نشوی، رژیم غاصب اسرائیل را به رسمیت نشناسی و از حقوق بشر مد نظر آنها پیروی نکنی آنها دست از سر ما برنمی دارند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: مشکل آنها استقلال طلبی ایران در منطقه خاورمیانه است و نمی توانند ایران مستقل را تحمل نمایند و اصل استقلال و سربلندی ملت ایران برای آنها مزاحم است.

وی با اشاره به حمایت های بی دریغ آمریکایی ها از گروه های تروریستی به ویژه داعش بیان کرد: شرم آور است که آمریکا می گوید نیروهای مردمی در عراق نباید در برابر داعش به میدان مبارزه بیایند، اینها نسبت به ما نیز ول کن نیستند.

این مرجع تقلید افزود: دشمنان همین بلا را می خواهند سرما نیز بیاورند؛ لذا لازم است که همگی دست به دست هم دهیم و با حفظ یکپارچگی و وحدت خود در مقابل توطئه های آنان مقاومت کنیم.

وی تاکید کرد: انتخابات، مسائل هسته ای و سایر مسائل دیگر نباید باعث اختلاف بین مردم  شود؛ چرا که اختلاف و دو دستگی  در شرایط فعلی سم مهلک است و تنها خواست دشمنان را برآورده می کند؛ چرا که دشمنان در تلاشند با ایجاد اختلاف در بین مردم مذاکرات و توافق هسته ای را به شکست بکشانند و بگویند تقصیر ایران بوده است.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان توصیه هایی به مبلغان ارائه کرد و گفت: مبلغان امسال روی سه مساله تاکید و تکیه کنند، نخست این که مردم را به مسائل اخلاقی توجه دهند چراکه با گسترش ابزار و وسایل ضد اخلاقی مشکلاتی ایجاد شده است؛ بنابراین باید مسائل اخلاقی را مورد توجه قرار دهیم و اگر این مساله تقویت نشود ارزش های دینی و استقلال و نظام نیز در معرض آسیب و خطر جدی خواهد بود.
 
آیت الله مکارم شیرازی توصیه مردم به صرفه جویی و قناعت را دومین تذکر به مبلغان ماه مبارک رمضان عنوان و تصریح کرد: انسان در هر شرایطی باید صرفه جویی و قناعت داشته باشد، لکن با توجه به تحریم ها ما در شرایطی هستیم که باید بیش از پیش صرفه جویی و قناعت کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: دشمنان حرف هایی می زنند که معنای بسیار بدی دارد، باید عادت به صرفه جویی را داشته باشیم، آبرومندانه زندگی کنیم اما هم دولت و هم ملت از ریخت و پاش پرهیز کنند.

 این مرجع تقلید با اشاره به رواج برخی رسم و رسوم غلط در جامعه که هزینه های گزافی را به مردم تحمیل می کند، خطاب به مبلغان تاکید کرد: بشکنید این رسم و رسوم غلط را.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان برای رفع مشکلات مسلمانان و ملت عزیز ایران دعا کرد و گفت: امیدواریم ماه رمضان ماه بیداری، تفکر و تعقل ما باشد و در این ماه مبارک خدای متعال پیروزی های زیادی نصیب امت اسلام گرداند و دشمنان را خوار و ذلیل بفرماید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :