کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه و جهان عرب:
تابناک: سردار فولادگر گفت: جهان غرب در پاسخ به اضمحلال خود سه پروژه اسلام‌هراسی، ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی را در کشورهای جهان دنبال می‌کند.
کد خبر: ۴۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵ 13 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از فارس، سردار علی اصغر فولادگر پیش از ظهر امروز در نشستی که تحت عنوان انقلاب اسلامی در فضای مجازی با تأکید بر نقش شبکه‌های اجتماعی در تالار کتابخانه مرکزی برگزار شده بود، پیرامون بررسی نفوذ استراتژیک انقلاب اسلامی در منطقه اظهار کرد: شناخت دقیق از مخاطبان جهانی خود بسیار تأثیرگذار و مؤثر است.

وی بیان کرد: بررسی ابعاد گسترده جهانی و شناخت نوع نگرش‌ها متعدد پدیده‌های مختلف در انجام رسالت امروز ما و صدور انقلاب اسلامی و ارمان‌های حاکمیت اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

این تحلیل‌گر مسائل منطقه تصریح کرد: ‌در یک نگاه کلی تا دهه 90 میلادی جهان به دو بلوک شرق و غرب تقسیم می‌شد ولی با فروپاشی شوروی نظریه دهکده جهانی مطرح و کدخدایی آمریکا برای دنیا ترویج داده شد.

وی با اشاره به نظریات برخی از افراد چون فوکویاما، گفت: جهان غرب درصدد ترویج و تثبیت این تفکر بود که آمریکا بهشت نسیه آسمانی را به صورت نقد روی زمین پیاده می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ایران تنها کشوری بود که در مقابل این نظریات موهوم ایستاد و کدخدایی آمریکا را قبول نکرد.

فولادگر افزود: زمزمه ایجاد خاورمیانه جدید در این زمان از سوی غرب و آمریکا مطرح شد، آمریکا می‌خواست در منطقه خاورمیانه ارزش‌ها، معیارها و فرهنگ آمریکایی‌ را وجهه برتر منطقه کند.

وی متذکر شد: کارشناسان غربی معتقد بودند خاورمیانه در سال‌های بعدی آبستن حوادث مهم سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی است و بر این اساس درصدد تثبیت جایگاه خود در خاورمیانه بودند، ولی با وجود ایران زهی خیال باطل.

این کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه و جهان عرب اذعان کرد: وزیر خارجه گذشته آمریکا در برابر همه رسانه‌های جهان شکست سیاست‌های آمریکا و غرب را علی‌رغم همه هزینه‌های مادی و معنوی و حتی کشته دادن توسط آمریکایی‌ها بیان کرد و پیروزی ایران را حتی بدون شلیک یک گلوله اذعان داشت.

فولادگر در ادامه از بسیج شدن چرخ و فلک رسانه‌ای غرب علیه ایران در بحث حمایت ایران از حکومت بشار اسد، گفت: بسیاری از اهل سنت، کشورهای عربی وچه بسا افراد داخلی تحت تأثیر این جنگ روانی قرار گرفته بودند و مکررا ایران را محکوم می‌کردند. ولی گذر زمان اوج سیاست‌ورزیدگی ایران را به جهانیان ثابت کرد.

وی عنوان کرد: امروز بر دوست و دشمن قدرت و نفوذ نرم ایران در تحولات منطقه مشخص است، حاکمیت ایران بیشترین تأثیر را بر تحولات جهان و منطقه دارد.

فولادگر اظهار کرد: کوس رسوایی جهان غرب و آمریکا در بحث کشور سوریه زده شده است، امروز بر طبق آمارها و گزارشات نظرسنجی‌ شده بیش از 80 درصد از مردم منطقه علیه تکفیری‌ها و تأیید‌کننده حاکمیت ایران هستند.

ویخاطرنشان کرد: لحن و موضع کشورهای جهان نسبت به ایران تغییر کرده، امروز کشورهای منطقه اذعان دارند چراغ خاموش و موتور روشن بودن، اوج سیاست‌ورزیدگی ایران و حاکمیت اسلامی در جهان است.

این تحلیل‌گرت مسائل منطقه در پایان بیان کرد: ‌اسلام‌هراسی، ایران هراسی و شیعه‌هراسی پاتک غرب در مقابل با اضمحلال و نابودی خود است، اهمیت فعالیت در فضای مجازی و تبیین شاخصه‌های اسلامی در عرصه بین‌الملل توسط فعالان مجازی بیش از پیش مشخص است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :