به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت‎الاسلام عباسعلی ابراهیمی، رییس ستاد اقامه نماز مازندران امروز در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی و هنری نماز در گرگان با تأکید بر این که سبک دینی و زندگی اسلامی را با معیار قرآن باید تنظیم کرد، گفت: آیات قرآن باید در عمق جان نفوذ کند تا اثربخشی آن متبلور شود.
کد خبر: ۴۶۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲ 11 June 2015
وی با اشاره به این که نماز تنها وسیله برای ارتباط معنوی با خداوند متعال است٬ تصریح کرد: یکی از وسایل سکونت خاطر و آرامش باطنی در انسان ها ازدواج و ذکر و یاد خداوند است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی عنوان کرد: با توجه به اهمیت فریضه نماز در بین مسلمانان و جوامع اسلامی اگر این امر مهم در همه جا پیاده و روح معنویت نماز بر جامعه حاکم شود زمینه و بساط فساد نیز برچیده خواهد شد و بسیاری از معضلات اجتماعی و آسیب های فرهنگی کاهش می یابد.

 

وی با تاکید بر گسترش فرهنگ نمازخوانی در جامعه و حکمیت این فریضه الهی٬ ابراز کرد: باید تلاش کنیم در زمینه گسترش فرهنگ نمازخوانی در جامعه بیشتر کار کنیم چراکه اگر بسیاری از هزینه ها را که در زمینه های بازدارندگی و مقابله با مظاهر فساد و بی بندوباری صرف می شود.

 

رییس ستاد اقامه نماز مازندران با اشاره به تلاش دشمنان در ایجاد شبهات دینی در میان مردم به ویژه جوانان گفت: نهادینه کردن فرهنگ نماز مهم ترین راه مقابله با شبهات دینی است.

 

وی با بیان این که شبهات دینی امروز با ابزارهای پیشرفته در جامعه در حال گسترش است خاطر نشان کرد: گسترش فرهنگ نماز و نماز خوانی یکی از مهم ترین ابزارهای مقابله با این شبهات دینی است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با تاکید بر این که بهترین لحظات عمر انسان در هر شرایط و زمانی لحظه در یاد و ذکر خدا بودن است، ادامه داد: با انجام واجبات الهی و نماز، زنگار از قلب انسان‌ها زدوده و لطافت و پاکی و محبوبیت جای آن را می‌گیرد که این امر به دلیل حسنات این فریضه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :