دستور ویژه وزیرکشور
وزیرکشور در واکنش به اهانت فرماندار تکاب، هرگز نمی‌گذارند در حوزه کاری ایشان کسی به خانواده‌های معزز شهدا اهانتی داشته باشد.
کد خبر: ۴۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰ 13 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه،حجت الاسلام شهیدی ،نماینده ولی فقیه و رییس بنیادشهید وامورایثارگران درجلسه شورای معاونین بنیاد شهید با اشاره به موضوع اهانت یک فرماندار به خانواده معظم شهدا و ایثارگران گفت: طبق اطلاعات ما، این فرماندار با آنکه خود برادر شهید بوده، خطاب به یکی از اعضای جامعه ایثارگری مسائلی را به صورت لفظی مطرح کرده است که کم و بیش در رسانه‌ها بازتاب داشت.

حجت الاسلام شهیدی در ادامه افزود:من در‌‌ همان لحظات نخست با وزیر کشور صحبت کردم و بر لزوم انجام نگاه ویژه به ایثارگران تأکید کردم. وزیر محترم کشور نیز به بنده اطمینان دادند که هرگز نمی‌گذارند در حوزه کاری ایشان کسی به خانواده‌های معزز شهدا اهانتی داشته باشد و این موضوع به سرعت و به صورت ویژه در وزارت کشور در حال بررسی است. مطمئناً ایثارگران جایگاه بسیار ویژه‌ای برای همه مردم و مسئولان دارند.

ضرب الامثل "گیرم پدر تو باشد فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل"در این مورد صدق میکند.لزوم تکرار این مطلب که آقای قهرمانی فرماندار تکاب برادر شهید است یانه ! در این موضوع جایی ندارد. چرا که ایشان بر اصل موضوع شهادت اما و اگر آورده اند.لذا نیازی برای معرفی ایشان نیست.

به نظر میرسد کل دستگاههای مرتبط کمی با احتیاط کار میکنند و نمی خواهند موضوع را براحتی و در کمترین زمان ممکن حل کنند.

از این نوع آهسته و با احتیاط کار کردنها ما در صحنه های دیگر کشور نیز مشاهده میکنیم ،در برخورد با متخلفین اقتصادی،زمین خوران،رشوه گیران،قاچاقچیان و غیره ،که این امر موجبات نوعی دلسردی و حتی موجبات افزایش فضای شایعه و شبهه را در بین مردم گردیده است.سوال اینجاست چرا با متخلفین کلان ،همانند متخلفین بسیار جزعی و ناچیز سریع و قاطع برخورد نمیشود. شما فرض کنید شخصی چند سانتی متری از حریم ملک خود پارا فراتر گذاشته و به حدود شهرداری در یک کوچه تعرض داشته است.ایشان را با شدیدترین برخورد ،گاهی بیش از حدود قانونی تنبیه کرده و از این امر پشیمانش میکنند .حال هستند کسانیکه در روز روشن اقدام به زمین خواری چندین ده هکتاری!میکنند،اما بسیار با نرمش با ایشان برخورد میشود ،دستگاههای ذیربط تلاش میکنند نام ایشان فاش نشود از عبارات حروفی استفاده میکنند و چهره ایشان را رسانه ایی نمیکنند و الا آخر....

از نظر قانونی چه آن کسی که چند سانتی متر و چه آن کسی که چندین هکتار به منافع عمومی تعرض کرده است باید مجازات بشود و هرکدام به تناسب کار غیر قانونی که کرده اند باید در مقابل قانون و جامعه پاسخگو باشند و نباید تبعیضی بابت برخورد بین این دو وجود داشته باشد مگر به اندازه ایی که قانون مشخص کرده است.

امید است روزی همه شاهد برخوردهای قاطع ،عادلانه و بدور از هرگونه ملاحظه کاری با همه متخلفین در همه زمینه ها باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :