سکته‌ی گوش درمواردی همراه با سرگیجه شدید، تهوع، استفراغ و حتی ضعف اندام‌های بدن همراه می‌باشد.
کد خبر: ۴۶۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰ 11 June 2015
این عارضه‌ی گوشی هنوز دلیل آشکاری برای آن پیدا نشده ولی ناشی از یک ویروس ناشناخته و عفونت‌های مکرر است.

سکته گوش یا از دست دادن ناگهانی شنوایی که ظرف ثانیه‌ها یا دقیقه رخ می‌دهد از بیم رفتن حس شنوایی که هنوز دلیل آشکاری برای آن پیدا نشده است، البته فرضیه‌هایی وجود دارد.

دخالت دستگاه ایمنی در حمله به دستگاه شنوایی، حضور یک ویروس ناشناخته آسیب رسانی ناشی از آن ویروس، رخدادهای پیرامون آن ویروس در گوش درونی و عفونت‌های مکرر گوش و توده‌هایی درون مغز است که می‌تواند منجر به سکته‌ی مغزی شود.

خوشبختانه روند چنین بیماری بهینه شده و توانایی نگهداری برگشت یا بهبود شنوایی از بین نرفتن شنوایی در دست پزشکان فراهم شده است.

درصد بالایی از کسانی که دچار سکته‌ی گوش می‌شوند این بخت را دارند که با دیدار به هنگام با پزشک و زود رفتن به دیدار پزشک از دائمی و ماندگار شدن کم شنوایی ناگهانی پرهیز کنند.

زمان طلایی برای درمان کم شنوایی ناگهانی در بررسی‌های مختلف حداکثر 10 تا 14 روز در نظر گرفته شده بنابراین اگر کسی بعد از اینها پیگیر درمان باشد شاید فرجام بهینه رخ ندهد.

بنابراین کسانی که مشکلات شنوایی، اختلال تکلم، اختلال گوشی، از کار افتادن اندام‌ها در یک سوی ویژه بدن، تهوع استفراغ دارند باید هرچه زودتر به اورژانس بیمارستان مراجعه  کنند. زمانی که رگ‌های تغذیه کننده‌ی درونی که از درون مغز این کار را انجام می‌دهند بسته می‌شوند به راستی یک سکته ی واقعی رخ می‌دهد.

روش نوین در درمان کم شنوایی ناگهانی این است تزریق کورتون به درون گوش میانی که یک تا چند جلسه انجام شده و روند بهبود را با کیفیت شایسته‌ای رقم می‌زند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
زهرا عماری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
با سلام. تابناک عزیز در شان شما نبود این ترجمه عجیب و فضایی! امیدوارم حداقل در ویرایش این ترجمه ها دقت شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :