رئیس اتحادیه کیوسک‌های مطبوعاتی کرمانشاه با اشاره به اینکه کیوسک‌ها برای امرار معاش مجبورند چیزهای دیگری هم به غیر از روزنامه بفروشند، گفت: چرخ کیوسک‌های مطبوعاتی کرمانشاه با فروش روزنامه به تنهایی نمی‌چرخد.
کد خبر: ۴۶۵۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷ 23 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،مهدی فرسادفر ، اظهار کرد: هم اکنون 505 کیوسک در شهر کرمانشاه از شهرداری مجوز فعالیت دارند که بجز سه مورد، مابقی همه کیوسک مطبوعاتی هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون این کیوسک‌ها مجوز فروش مطبوعات و روزنامه، کارت شارژ، آبمیوه دربسته، دخانیات و لوازم تحریر را دارند، افزود: کیوسک‌ها نمی‌توانند با این همه 

هزینه که دارند فقط به فروش این اقلام و یا روزنامه محدود شوند و ناگزیرند اجناس دیگری هم بفروشند.

رئیس اتحادیه کیوسک‌های مطبوعاتی کرمانشاه خاطرنشان کرد: 12 کیوسک ما در ترمینال قرار دارد و تعداد زیادی هم در بزرگراه واقع شده‌اند که قطعا در چنین مناطقی افراد روزنامه نمی‌خرند و کیوسک‌ها مجبورند چیزهای دیگری هم بفروشند.

وی هزینه بالای اجاره را نیز عامل دیگری دانست که کیوسک‌های مطبوعاتی را مجبور به فروش اقلام جانبی می‌کند و تصریح کرد: کیوسک‌ها در ماه بین 120 تا 130 هزار تومان به شهرداری اجاره می‌دهند.

به گفته فرسادفر، در اکثر کیوسک‌ها دو یا چند نفر کار می‌کنند که فروش روزنامه به تنهایی آن هم با سود 10 درصد نمی‌تواند کفاف هزینه‌های آنان را بدهد.

رئیس اتحادیه کیوسک‌های مطبوعاتی کرمانشاه یادآوری کرد: البته حدود 20 کیوسک هم داریم که با وجود همه این مشکلات چون علاقه زیادی به روزنامه دارند، فقط روزنامه و یا نهایتا آب معدنی می‌فروشند.

وی سپس از مشکلات دیگر کیوسک‌های مطبوعاتی یاد کرد و گفت: هیچکدام از افرادی که در کیوسک‌های مطبوعاتی کار می‌کنند بیمه نیستند و برخی از آنها 20 تا 30 سال هم سابقه کار دارند.

فرسادفر با بیان اینکه اکنون حتی باربرهای میدان بار هم بیمه هستند، خاطرنشان کرد: بیمه مشاغل آزاد دردی از افرادی که در کیوسک‌ها کار می‌کنند، دوا نمی‌کند.

 رئیس اتحادیه کیوسک‌های مطبوعاتی کرمانشاه نبود امنیت شغلی را نیز از دیگر مشکلات برشمرد و اظهار کرد: گاهی کیوسکی با چند 10 سال سابقه کار در طرح عمرانی قرار می‌گیرد وجابجا می‌شود و چند سال طول می‌کشد تا تعیین تکلیف شود.

وی عنوان کرد: موردی داشتیم که پنج کیوسک که در طرح عمرانی پارکینگ استانداری واقع شده بودند جابجا شدند، اما با گذشت حدود چهار سال هنوز تکلیف آنها مشخص نشده و برخی از آنها کارگری می‌کنند.

فرسادفر در خصوص کیوسک‌های مطبوعاتی غیرمجاز نیز تاکید کرد: 115 کیوسک شناسایی شده که مجوز ندارند، اما 10 تا 20 سال هم سابقه دارند.

رئیس اتحادیه کیوسک‌های مطبوعاتی کرمانشاه یادآور شد: این کیوسک‌ها در زمینه جگرکی، کلیدسازی و ... فعالیت دارند و برخی از آنها در "دیزل‌آباد" مستقرند.

وی با بیان اینکه از سال 87 تاکنون مجوز جدید به کیوسک‌ها داده نمی‌شود، گفت: حتی رایزنی کردیم که این کیوسک‌ها در مسکن‌های مهر استقرار یابند که این پیشنهاد هم قبول نشد.

فرسادفر از ساماندهی و هم شکل شدن کیوسک‌های مطبوعاتی کرمانشاه هم خبر داد و افزود: نیمی از این کار انجام شده است. 



 
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :